Ana Sayfa Güncel 2008 DKR İLE MOSKOVA-PEKİN MÜCADELESİ

2008 DKR İLE MOSKOVA-PEKİN MÜCADELESİ

Ocak ayında Dakar’dan zaferle dönen Peugeot 8-24 Temmuz 2016 tarihlerinde koşulacak olan efsane Moskova-Pekin İpek Yolu Rallisi’nde heyecan dolu ve bir o kadar da zorlu bir mücadeleye katılmaya hazırlanıyor. Peugeot CEO’su Maxime Picat, Dongfeng Peugeot Genel Müdürü Li Haigang ile Dongfeng Peugeot Genel Müdür Yardımcısı Mathieu Vennin, Peugeot Sport Direktörü Bruno Famin ve Stephane Peterhansel Uluslararası Pekin Otomobil Fuarında Team Peugeot Total’in bu yıl efsane yarışa katılacağını birlikte açıkladılar. Efsane yarışta Peugeot’yu Stephane Peterhansel ile Jean-Paul Cottret, Cyril Despres ile David Castera ve Sebastien Loeb ile Daniel Elena olmak üzere üç ekip temsil edecek.

Dakar zaferinin ardından Team Peugeot Total, Moskova’dan başlayıp Pekin’e kadar uzanan son derece zorlu İpek Yolu Rallisi’ne katılmaya hazırlanıyor. Bir yıldan daha kısa bir süre önce Çin İpek Yolu Rallisi’ni ilk iki sırada bitiren ve son olarak 2016 Dakar Rallisi’ni Stephane Peterhansel ile Jean-Paul Cottret ikilisinin zaferiyle tamamlayan Peugeot Sport Total Çin’de yeni bir cross-country ralli macerasına daha atılmaya hazırlanıyor.

Birbiriyle uyumlu üç başarılı ekip
Peugeot, Peugeot 2008 DKR ile ilk kez katılacağı İpek Yolu Rallisi’ne var olan dört ekibin üçü ile katılacak. 12 Dakar zaferiyle uluslararası arenada cross-country rallilerinin en başarılı isimlerinden biri olan ve 2015 Çin İpek Yolu Rallisi’nin de galibi olan Stephane Peterhansel yardımcı pilot Jean-Paul Cottret ile ve motosiklet kategorisinde beş Dakar zaferi bulunan Cyril Despres ise geçtiğimiz yıl Çin’de ikinci olan ve bu yıl Dakar’ı yedinci olarak tamamlayan David Castera ile mücadeleye çıkacak. Team Peugeot Total takımının en yeni ikilisi Sebastien Loeb ile Daniel Elena ise bu yılın başında katıldıkları Dakar deneyimi öncesinde 2015 Fas Rallisi’ne katılmıştı. İkili Çin İpek Yolu Rallisi’ni cross-country ralli deneyimi kazanmak için değerlendirecek.

İpek Yolu Rallisi – Zorlu tamamen yeni bir macera
Zorlu cross-country mücadelesinin etapları ilk yıllarında, 2009 yılında kısaca uğradığı Türkmenistan hariç, Rusya sınırlarından geçmiyordu. Şu an Team Peugeot Total pilotu olan Carlos Sainz katıldığı ilk iki yılda zafere ulaşırken 2011 yılında Stephane Peterhansel yarışı ikinci olarak tamamladı. 2014 ve 2015 olmak üzere iki yıllık bir aranın ardından İpek Yolu Rallisi’nin etapları Rusya, Kazakistan ve Çin olmak üzere üç farklı ülkeden geçecek. Toplam 10.000 km’lik rotanın 4.500 km’si 15 etaba bölünmüş durumda. Rotalarla ilgili daha ayrıntılı bilgi önümüzdeki haftalarda açıklanacak.

Peugeot Sport Direktörü Bruno Famin
“Bu bizim için son derece zorlu etaplarıyla heyecan dolu ve nefes kesen bir yarış olacak. Aslında yarışın ne Rusya, ne de Kazakistan bölümüyle ilgili geçmişten gelen bir deneyime sahip değiliz, ancak Çin etaplarının geçtiğimiz sene ziyaret ettiklerimize benzer olmasını umuyoruz. Bu yarış insan ve makinenin dayanıklılığını limitlerine kadar sınıyor. İpek Yolu Ralli’sine ilk kez katılacağımız için çok mutluyuz, ancak bir o kadar da heyecanlıyız. Ekip olarak bu zorlu mücadelenin üstesinden geleceğimize inanıyoruz. Bu yılın başında Dakar’da elde etmiş olduğumuz başarı bizim ne kadar iyi bir ekip olduğumuzu gözler önüne sererken, aynı zamanda bizi motive ediyor.”

Teknik iyileştirmeler
İpek Yolu Ralli’sine katılacak olan üç adet Peugeot 2008 DKR’ın her biri de 2016 Dakar Rallisi’ni tamamlayan araçlar. Bu araçlara Ocak ayında Güney Amerika’da yaşanan olumsuzlukları giderecek bir dizi iyileştirme yapıldı. En önemli değişikliklerden biri ise araçlara entegre edilen klima.

Team Peugeot Total cross-country ralli dereceleri:
2016 Dakar: 1’inci Peterhansel/Cottret,.7’inci Despres/Castera ve 9’uncu Loeb/Elena
2015 Çin İpek Yolu Rallisi: 1’inci Peterhansel/Cottret, 2’inci Despres/Castera
2015 Fas Rallisi: 13’üncü Loeb/Elena
2015 Dakar: 11’inci Peterhansel/Cottret, 35’inci Despres/Picard.

Peugeot 2008 DKR – Teknik özellikler
Şasi: 2008 boru tipi
Aktarma: Arkadan itiş
motor: 3,0 litre V6 turbo dizel (DT20)
Güç/tork: 350HP/800Nm
Şanzıman: Altı vitesli senkromençsiz sıralı
Süspansiyon yolu: 450 mm
Tekerlekler: 37 inçlik (94 cm) tekerlekler
Ağırlık: 45kg/tekerlek x 6 = 270 kg
Lastikler: Michelin
Yağ: Total Quartz