Ana sayfa Genel En az yakan benzinli otomobil modelleri

En az yakan benzinli otomobil modelleri

1887
0
PAYLAŞ

Dizel mİ, hiç gerek yok!

Otomotivdeki teknoloji yarışı, en çok tüketicilere yarıyor. Birbirinden iddialı markalar, tasarruflu benzinli motorlar geliştirerek dizelleri aratmayan tüketimi daha uygun fiyatla sunuyor. Bu yazımızda en az yakan benzinli otomobiller, en az yakan benzinli modeller ve en az yakan benzinli arabaları bulacaksınız. Benzinli de hangi otomobil tercih edilmeli? Cevabı burada…

Otomotivde trendler hızlı bir değişim içinde. Birkaç yıl önce yüzüne bakılmayan modeller bir anda popüler hale gelirken, motor teknolojisinin gelişmesi kullanıcı davranışlarını da etkilemeye başladı. Konfordan çok ekonomiyi düşünen tüketiciler, bu gelişim sayesinde otomatik vites satışlarını da otomobillerde yüzde 60’a kadar çıkardı. Avrupalı üreticilerin, dizelden uzaklaşmak adına başlattığı ve buna hacim küçültme adını verdiği çalışmalar da tüketicileri çekmeye başladı. Sıkılaştırılan Euro normlarının karşılayamadığı gerekçesiyle birkaç yıl içinde dizel motor üretimini durdurmaya hazırlanan markalar, dizelleri aratmayan benzinli motorlar geliştirmeyi sürdürüyor. Bu gelişim öyle bir yere geldi ki, tüketim verilerine bakıldığında hangi motorun benzinli hangisinin dizel olduğunu anlamak hiç de kolay değil. Her ne kadar motorin fiyatından pahalı olsa da, benzinli modeller ilk alım maliyetinde modele göre 20 bin lirayı bulan fiyat avantajına sahip. Eğer yılda 15 bin kilometreyi geçmiyorsanız, sadece yakıt bedeliyle bu parayı karşılamak 10 yılı bulabiliyor. Hal böyle olunca, biz de ortalama tüketimi 5 litreyi geçmeyen benzinli otomobilleri sizler için bir araya getirdik.

DİZEL İÇİN KAÇ KM YAPMAK LAZIM?

Dizel ile benzinli araç arasındaki fiyat farkını kapatmak için dizel araçla yılda en az 100 bin kilometre yapmak gerekiyor. Bunun yavaş yavaş farkına varan tüketici son zamanlarda benzinli araçlara olan ilgiyi oldukça arttırdı ve yönünü az yakan benzinli modellere çevirdi. En az dizel üniteler kadar az yakıt tüketimi gerçekleştiren yeni nesil benzinli ünitelerden neredeyse eski nesil 2 litrelik benzinli bir aracın gücüne sahip oluyor. Yeni nesil benzinli motor seçeneklerini neredeyse tüm markalar sunuyor ve D segmentinde bile 100 kilometrede 5 litre yakıt tüketimi gerçekleştiren modellerde mevcut.

EN CİMRİ MODELLER

Audi

Alman üreticinin kompakt sınıftaki başarılı modeli A3, markanın yeni nesil TFSI motorlarıyla donatılmış. Araçtaki giriş versiyonu olan 1.0 litrelik turbo beslemeli benzinli ünite, 116 beygir güç ve 200 nm tork üretiyor. 7 ileri S-Tronic şanzımana sahip modelin ortalama tüketimi 4.6 litre. Araçtaki diğer cimri benzinli ise 1.5 litrelik TFSI. 150 beygir gü.ç ve 250 nm tork üreten araçta 7 ileri S-Tronic şanzıman standart. 0-100 km/s ivmelenmesini 8.2 saniyede tamamlayan bu versiyon bile 4.8 litrelik ortalama tüketim vadediyor.

Citroen

Citroen 4 farklı modelinde sunduğu 1.2 litrelik PureTech motoruyla dizellere ciddi bir alternatif olmayı başarıyor. Marka, bu motorun 82 beygir güç ve 117 nm tork üreten atmosferik versiyonunu C3, C-Elysee ve C4 Cactus modellerinde kullanıyor. C4 Cactus’te otomatik vites seçeneği de olan bu motor, araçlarda sırasıyla 4.7, 4.9 ve 4.6 (otomatikte 4.3 litre) litrelik ortalama tüketim değerleri vadediyor. C4’te ise 3 silindirli motorun turbo beslemeli versiyonu kullanılıyor. 130 beygir güç üreten motor, EAT6 tam otomatik şanzımanla sunuluyor ve ortalama tüketimi de 4.9 litre olarak veriliyor.

Fiat-500-otogundem

Fiat

İtalyan üreticinin efsane modeli 500, küçük hacimli benzinli motorlarıyla parlıyor. 1.2 litrelik Fire isimli ünite, 69 beygir gücünde. 5 ileri yarı otomatik vites seçeneği de olan motorun ortalama tüketimi 4.9 litre. İki silindirli 0.9 litrelik Twinair motor ise 500 S versiyonlarında yer alıyor. 85 beygirlik versiyon 5 ileri yarı otomatik vitesle sunulurken 105 beygirlik model sadece 6 ileri manuel şanzımanla tercih edilebiliyor. Bu motorun ortalama tüketimiyse dizelleri kıskandıracak seviyede: 3.8 ve 4.2 litre.

Ford

ABD’li otomotiv devi Ford, yeni Fiesta ile dizelleri aratmayan bir kombinasyon hazırlamış. 1.1 litrelik benzinli ünite, 85 beygir güç ve 110 nm tork üretiyor. 5 ileri manuel şanzımanla sunulan ünite, 4.4 litrelik ortalama tüketimiyle dikkat çekiyor.

Nissan

Japon üreticinin şehirli otomobili Micra, 1.2 litrelik benzinli motorlarıyla dikkat çekiyor. 80 beygir güç ve 110 nm tork üreten versiyon, saatte 170 kilometrelik son sürate ulaşabiliyor. Aracın 100 kilometredeki ortalama tüketimiyse 5 litre. Markanın kompakt sınıftaki oyuncusu Pulsar ise, 1.2 litrelik turbo beslemeli motoruyla iddialı. 115 beygir güç ve 190 nm tork üreten motor, manuel şanzımanla 5 litrelik ortalamayı tutturuyor.

Peugeot

Fransız otomotiv üreticisi, 4 farklı modelinde kullandığı 1.2 litrelik PureTech motor, performansları kadar tüketim değerleriyle de iddialı. 208’de 82 ve 110 beygirlik verisyonları bulunan 3 silindirli ünite, 301’de sadece 82 beygirlik versiyona sahip. 208’de otomatik şanzımanlarla sunulan PureTech ünite, 4.2 (110 beygir: 4.5 litre) litrelik ortalama tüketimiyle dikkat çekiyor. Bu motor, 2008 modelinde 110, 308’deyse hem 110 hem 130 beygirlik versiyonlarla satılıyor. Otomatik şanzımanla sunulan motor 2008’de 4.8, 308’deyse sırasıyla 4.6 ve 4.7 litrelik ortalama tüketim değerleri vadediyor.

Renault

Fransız üretici Renault, yerli modeli Clio ile sunmaya başladığı 0.9 litrelik TCe isimli motoruyla ciddi bir satış rakamına ulaştı. Fakat 2017’de bu motorun satışına son vererek ortaya turbo beslemeli 1.2 litrelik TCe motoru sundu. 120 beygir güç üreten bu ünite, Captur ailesinde de kendine yer buluyor. Motor, Clio’nun kaputunun altında 5,3 litrelik ortalama tüketim değerine sahipken Captur’da 5,4 litrelik tüketim gerçekleştiriyor. 1.2 litrelik TCe Clio 120 beygir gücü ve EDC şanzıman ile 77 bin 900 liradan, Captur ise 91 bin 850 liradan başlayan fiyat etiketine sahip.

Seat

İspanyol marka Seat; Ibiza, Arona ve Leon modellerinde yeni nesil benzinli motorlarına görev veriyor. 1.0 litrelik EcoTSI motor, 95 ve 115 beygirlik iki versiyona sahip. 95 beygirlik versiyon, Ibiza ve Arona modellerinde 5 ileri manuel şanzımanla sunuluyor. Arona’da 7 ileri DSG seçeneği de bulunan bu motorun ortalama tüketimi 4.7 ila 5.0 litre. Leon’da ve Ibiza’da kullanılan 115 beygirlik versiyon ise 7 ileri DSG ile kombine ediliyor. Bu versiyon Leon’da 4.4, Ibiza’da ise 4.7 litrelik ortalama tüketime sahip. Öte yandan Ibiza’da kullanılan 75 beygirlik 1.0 litre motor ve Leon’da kullanılan 110 beygir gücündeki 1.2 litrelik TSI motor da 5 litrenin altında tüketim vadediyor.

Skoda

Çek üretici, B sınıfındaki başarılı oyuncusu Fabia’da 3 farklı 1.0 litrelik benzinli motor seçeneği sunuyor. 75 beygirlik versiyon 4.8 litrelik ortalama tüketime sahip. 95 beygirlik EcoTSI ünite 4.4 litre, DSG şanzımanla sunulan 110 beygirlik EcoTSI ise 4.6 litrelik ortalama tüketim vadediyor. Rapid’de 95 beygirlik versiyonuyla sunulan EcoTSI ünite, 4.5 litre (DSG: 4.6 litre) tüketiyor. Rapid Spaceback’te 1.0 EcoTSI (110 beygir), 1.2 TSI (86 beygir) ve 1.4 TSI (150 beygir) motor seçeneklerine sahip. Bu versiyonların ortalama tüketimi sırasıyla 4.8, 4.9 ve 5.0 litre.

Smart

Minik şehirli otomobil üretişimi Smart, Fortwo. Fortwo Cabrio ve Forfour modellerinde küçük hacimli benzinli motorlara görev veriyor. Forfour’da görev yapan 1.0 litrelik benzinli motor, 71 beygir güç ve 91 nm tork üretiyor. 1 ton ağırlığındaki aracın ortalama tüketimiyse sadece 4.2 litre. 0-100 km/s ivmelenmesini 16.9 saniyede tamamlayan aracın maksimum süratiyse saatte 169 kilometre. Aracın sadece 0.9 litre hacimli turbo beslemeli motoru (90 beygir) da bulunuyor.

Toyota-Yaris-otogundem

Toyota

Japon otomotiv devi Toyota, B sınıfındaki hatchback modeli Yaris’te 1.0 ve 1.5 litrelik VVT-i benzinli seçenekleri sunuyor. 69 beygir güç ve 95 nm tork üreten 1.0 litrelik verisyon 4.7 litrelik ortalama tüketim vadediyor. Diğer benzinli üniteyse 111 beygir güç ve 136 nm tork üretiyor. Otomatik vites seçeneği de olan bu versiyonun ortalama tüketimi 5 litre (otomatik vites: 4.8 litre).

Volkswagen-Jetta-otogundem

Volkswagen

Volkswagen Jetta’da 1.2 ve 1.4 litrelik TSI motorlar görev yapıyor. Sırasıyla 105 ve 150 beygir gücündeki versiyonların ortalama tüketimleri 5 litre. Golf’te görev yapan 3 silindirli 1.0 litrelik TSI ünite, 110 beygir gücünde. DSG seçeneği de bulanan motor, 4.8 litrelik ortalama tüketime sahip. Yeni Polo ise, 75 beygir gücündeki 1.0 litrelik benzinli motoruyla ortalama 4.8 litre tüketiyor. Aynı motorun 95 beygirlik versiyonu 4.5 litre, 7 ileri DSG versiyonuysa 4.7 litrelik ortalama tüketime sahip.

PASSAT VE SUPERB MODELLERİ DE OLDUKÇA AZ TÜKETİYOR

Çek üretici Skoda ve Alman üretici Volkswagen’in D segmentindeki temsilcileri sınıfının tek cimrileri. Superb ve Passat ile pazara damga vuran modellerde 1.4 litrelik TSI motorlar görev yapıyor. 125 beygir güç üreten bu iki ünitede otomatik teknolojisi yer alıyor. İki aracında ortalama yakıt tüketimi 5.3 litre iken, Volkswagen Passat 1.4 litrelik TSI 125 beygirlik motoru ve 7 ileri DSG şanzımanla 4.9 litrelik tüketim vadediyor. Skoda Superb ise 150 beygirlik motor seçeneğinde ise 5 litre yakıt tüketiyor. Superb 107 bin 400, Passat ise 114 bin 400 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here