Oto Gündem Dergi Yeni Sayı

En az yakan benzinli otomobil modelleri

En az yakan benzinli otomobil modelleri

Ülkemizde akaryakıt fiyatları her gün değişiyor. Özellikle motorinin benzin fiyatına iyice yaklaşması, talebi benzinli araçlara doğru çevirdi. Yeni nesil benzinli motorlar, teknolojiyle birlikte artık dizel otomobilleri aratmamaya başladı. Son yıllarda dizel araçların tasarruflu yakıt tüketimi kullanıcıların oldukça dikkatini çekti. Özellikle dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanan ülkelerin başında gelen Türkiye, dizel araçlarda talep patlaması yaşattı. TÜİK’in […]

23 Mayıs 2016 Pazartesi -
Facebook 0 Twitter 0

Ülkemizde akaryakıt fiyatları her gün değişiyor. Özellikle motorinin benzin fiyatına iyice yaklaşması, talebi benzinli araçlara doğru çevirdi. Yeni nesil benzinli motorlar, teknolojiyle birlikte artık dizel otomobilleri aratmamaya başladı.

Son yıllarda dizel araçların tasarruflu yakıt tüketimi kullanıcıların oldukça dikkatini çekti. Özellikle dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanan ülkelerin başında gelen Türkiye, dizel araçlarda talep patlaması yaşattı. TÜİK’in son açıkladığı veriye göre, geçtiğimiz Mart ayı sonu itibariyle trafiğe kayıtlı 10 milyon 752 bin 863 adet otomobilin yüzde 32,1’i dizel, yüzde 27,4’ü benzinli oldu. Geçtiğimiz 2015 yılında dizel otomobil satışlarının payı yüzde 62’den yüzde 61’e geriledi. Alırken daha pahalı olmasına rağmen tüketim konusunda az yakanı seven tüketici dizel motorlu araçlara yönelmekten pekte vazgeçmemişti. Fakat son birkaç yıldırı motorine gelen zam ve vergi artışları dizel araçların özelliğini de yitirmeye başladı. Arz-talep meselesine dönen sistemde dizel araçlardaki fiyat farkı, benzinli araca göre artış gösterdi.

DİZEL İÇİN KAÇ KM YAPMAK LAZIM?

Dizel ile benzinli araç arasındaki fiyat farkını kapatmak için dizel araçla yılda en az 100 bin kilometre yapmak gerekiyor. Bunun yavaş yavaş farkına varan tüketici son zamanlarda benzinli araçlara olan ilgiyi oldukça arttırdı ve yönünü az yakan benzinli modellere çevirdi. En az dizel üniteler kadar az yakıt tüketimi gerçekleştiren yeni nesil benzinli ünitelerden neredeyse eski nesil 2 litrelik benzinli bir aracın gücüne sahip oluyor. Yeni nesil benzinli motor seçeneklerini neredeyse tüm markalar sunuyor ve D segmentinde bile 100 kilometrede 5 litre yakıt tüketimi gerçekleştiren modellerde mevcut.

EN CİMRİ MODELLER

Audi

Audi’nin giriş versiyon modeli olan A1, sunduğu 1.0 ve 1.4 litrelik TFSI benzinli motor seçenekleriyle en az yakıt tüketen modeller arasında. Her iki seçenekte de otomatik seçeneğini sunan model, 1.0 litrelik motorda 100 kilometre ortalama 4.4 litre tüketim gerçekleştirirken, 1.4 litre benzinli modelinde 4.9 litrelik tüketim değerini sunuyor. Aynı zamanda marka A3 modelinin hatchback ve sedan versiyonlarında yer alan 1.2 ve 1.4 litrelik motorlarında da ortalama tüketim 4.8 litre. A1’in başlangıç fiyatı 84 bin 566 lira iken, A3 için en az 88 bin 323 lira ödemek gerekiyor.

Citroen-C1-otogundem

Citroen

Fransız üretici Citroen giriş modeli olan C1 ile 1.0 litrelik benzinli motor seçeneğini sunuyor. Hem manuel hem de otomatik olarak sunulan 68 beygirlik modelin ortalama yakıt tüketimi 4.1 litre. Markanın C3 modeli de 1.2 litrelik benzinli ünitesi otomatikleştirilmiş 5 ileri şanzıman ile boy gösteriyor. 82 beygir gücündeki benzinli ünite 100 kilometrede ortalama 4.3 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. C4 ve Cactus modellerinde 1.2 litrelik benzinli motorlar görev yapıyor. 130 beygir gücündeki C4’ün 1.2 litrelik manuel seçeneğinde 100 kilometrede 4.9 litre tüketim gerçekleştiriyor. Cactus ise yine aynı motor ile manuel versiyonu 100 kilometrede 4.6 litrelik tüketim gerçekleştirirken, ETG5 adı verilen tam otomatik şanzımanda bu tüketim 4.3 litre olarak kayıtlara geçmiş.

Fiat-500-otogundem

Fiat

Fiat’ın fenomen modeli 500, 1.2 litrelik fire adını verdiği benzinli motor seçeneğiyle sunuluyor. 69 beygir güç üreten araç, otomatik versiyonla da yer alırken 100 kilometrede 4.9 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Aracın fiyatı ise 51 bin 400 liradan başlıyor. Markanın bir diğer modeli olan Panda’da ise 0.9 litre hacmindeki twinair turbo benzinli motor yer alıyor. 100 kilometrede ortalama 4.1 litre yakıt tüketen modelin fiyatı 41 bin 900 liradan başlayan etikete sahip.

Ford-Focus-otogundem

Ford

Amerikalı üretici Ford, motor küçültme akımına 1.0 litrelik ecoboost motor seçeneğiyle girdi. Focus modelinde sunduğu 1.0 litrelik benzinli motoruyla araç, 125 beygir güç üretiyor. 100 kilometrede ortalama 4.8 litre tüketim gerçekleştiren Focus, aynı düzeneği Fiesta Red ve Black modellerinde de kullandı. Standart Fiesta modelinden daha spor bir araç olan bu iki versiyon 140 beygir güç sunuyor. Spor model ise 100 kilometrede 4.5 litrelik tüketim gerçekleştiriyor. Focus’un 1.0 litrelik ecoboost seçeneği 78 bin 210 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Nissan-Pulsar-otogundem

Nissan

Japon üreticinin şehirli otomobili Micra, 1.2 litrelik benzinli motorlarıyla dikkat çekiyor. 80 ve 98 beygir güç üreten modellerden daha güçlü olanda kompresör kullanılıyor. Bu sayede tüketim 4.3 litreye düşürülmüş. 80 beygirlik versiyonsa 5 litrelik ortalamaya sahip. Nissan Micra, 45 bin 150 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Peugeot-208-otogundem

Peugeot

Markanın B sınıfındaki başarılı modeli 208, 1.2 litrelik puretech benzinli motoruyla otomatik seçeneğini de sunuyor. 82 ve 110 beygir olmak üzere iki farklı güç ile sunulan araç, 100 kilometrede 4.5 litre tüketim gerçekleştiriyor. 208’in başlangıç fiyatı ise 45 bin 900 lira.

Renault-Clio_otogundem

Renault

Fransız üretici Renault, yerli modeli Clio ile sunmaya başladığı 0.9 litrelik TCe isimli motoruyla ciddi bir satış rakamına ulaştı. 90 beygir güç üreten turbo beslemeli ünite, Captur ailesinde de kendine yer buluyor. Motor, Clio’nun kaputunun altında 4.5 litrelik ortalama tüketim değerine sahipken Captur’da 4.9 litrelik tüketim gerçekleştiriyor. 0.9 TCe Clio 55 bin 100 liradan başlarken, Captur 60 bin 200 liradan satışa sunuluyor.

seat leon fr testi otogundem 1

Seat

İspanyol marka Seat, İbiza modeliyle en az tüketen benzinliler listemizde yer alırken, asıl dikkati Leon ile çekiyor. 1.2 litrelik TSI ve 1.4 litrelik EcoTSI benzinli motorlar ile sunulan model, 110 ve 150 beygirlik güç seçenekleriyle ortalamada 4.9 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Aracın başlangıç fiyatı ise 58 bin 700 lira.

Skoda-Octavia_otogundem

Skoda

Skoda Octavia’da 1.2 ve 1.4 litrelik TSI motorlar görev yapıyor. 110 ve 150 beygirlik güç seçenekleriyle sunulan aracın başlangıç fiyatı 60 bin 400 lira. Model, 100 kilometrede 4.8 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor.

Toyota-Yaris-otogundem

Toyota

Toyota Yaris, 1.0 litrelik VVT-i benzinli seçeneğiyle 69 beygir güç üretiyor. 5 ileri düz şanzıman ile kombine edilen modelin fiyatı 44 bin 200 liradan başlıyor. 100 kilometrede 4.7 litrelik tüketim gerçekleştiren Japon modelin hibrid versiyonu da bulunuyor.

Volkswagen-Jetta-otogundem

Volkswagen

Volkswagen Jetta’da 1.2 ve 1.4 litrelik TSI motorlar görev yapıyor. 110, 125 ve 150 beygirlik güç seçenekleriyle sunulan aracın başlangıç fiyatı 63 bin 700 lira. Aracın bahsettiğimiz tüm seçenekleri, 100 kilometrede 5.0 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor.

D SEGMENTİNİN EN AZ YAKANLARI 

Çek üretici Skoda ve Alman üretici Volkswagen’in D segmentindeki temsilcileri sınıfının tek cimrileri. Superb ve Passat ile pazara damga vuran modellerde 1.4 litrelik TSI motorlar görev yapıyor. 150 beygir güç üreten bu iki ünitede ACT teknolojisi yer alıyor. İki aracında ortalama yakıt tüketimi 5 litre iken, Superb 90 bin 400, Passat ise 91 bin liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

EN AZ YAKAN BENZİNLİLER

Model Motor hacmi (litre) Güç (beygir) Tüketim (litre)

  • Ford Fiesta 1.0 100 4.9
  • Honda Jazz 1.3 102 4.9
  • Hyundai i10 1.0 66 4.7
  • Nissan Pulsar 1.2 115 5.0
  • Mitsubishi Attrage 1.2 80 4.9
  • Mitsubishi SpaceStar 1.2 80 4.3
  • Opel Adam 1.0 115 5.0
  • Peugeot 2008 1.2 82 4.5
  • Peugeot 301 1.2 82 4.9
  • Seat İbiza 1.2 90 4.9
  • Seat Toledo 1.4 125 4.8
  • Smart Fortwo 1.0 71 4.5
  • Skoda Fabia 1.2 110 4.7
  • Skoda Rapid 1.4 125 4.8
  • Toyota Yaris 1.5 100 3.6
  • Volkswagen Polo 1.2 90 4.7
  • Volkswagen Golf 1.4 150 4.7

    ALİ YILDIRIM

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bilgi

    LS Medya
    Otogundem Dergisi
    Cep : 0507 302 01 22
    aliyildirim@otogundem.com.tr
    msn : otogundem@gmail.com

İletişim

© 2015 www.otogundem.com.tr