Ana sayfa Genel Genç marka yaşlıları solladı

Genç marka yaşlıları solladı

173
0
PAYLAŞ

2016 yılının ilk çeyreğini 127.921 adetlik binek otomobil satışıyla kapayan Türkiye otomotiv sektörü, bahar aylarını daha olumlu bir şekilde karşılamaya hazırlanıyor. Uluslararası piyasalardaki son durum ve yurt içinde yaşanan gelişmelerin etkisiyle otomotiv pazarı, ilk 3 aylık dönemde geçtiğimiz yıla göre yüzde 1 artış gösterdi.

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “Binek otomobil satışlarındaki artışın bu derecede yüksek olacağını hiçbirimiz beklemiyorduk. Özellikle Mart ayında gerçekleşen 63.975 adetlik satışla birlikte Nisan ayında daha yüksek bir rakama ulaşılacağını tahmin ediyoruz. Hafif ticari araçlar dahil Nisan ayındaki pazar tahminimiz ise 85 bin adet seviyesinde. Binek otomobil sektörünün aksine hafif ticari araçların pazarında da yüzde 12’lik bir düşüş söz konusu. Bunun en önemli nedenlerinin arasında geçtiğimiz yıl yapılan yeni model lansmanlarıyla birlikte gerçekleştirilen agresif kampanyaların 2016 yılının ilk döneminde azalmış olması” dedi. Göker sözlerine şöyle devam etti: “Binek otomobil satışlarındaki artışın en büyük sebebi ise kurların yatay seyri ile birlikte filo pazarındaki genişlemenin etkisidir. Bir çok markanın filo sektörüne kısa ve uzun vadede önemli finansman çözümleri sunması, var olan pazarın daha da artmasını sağladı. Filo pazarını da göz önüne alırsak otomotiv sektörünün 2016 yılını 870-900 bin adet aralığında kapatacağını tahmin ediyoruz. Hyundai Assan olarak 2016 yılı toplam satış hedefimiz 55 bin adet. Bu rakama çok önemli sosyo-ekonomik değişkenlikler olmadığı sürece ulaşacağımızı öngörüyoruz. Geçtiğimiz yılın ilk çeyreğiyle bu yılı karşılaştırdığımızda aşağı yukarı aynı seviyelerde ilerlediğimizi söyleyebilirim. 2016 yılında da 4 segmentte ilk 5 arasında yer alarak binek otomobil pazarında yüzde 7.5’luk bir pay elde etmiştik”.

40’TAN FAZLA ÜLKEYE İHRACAT
Türkiye’de i10 ve i20 modellerini üretip iç pazara ve başta tüm Avrupa olmak üzere 40’tan fazla ülkeye ihraç ettiklerini belirten Göker, yerli modellerin Türk tüketicisi için ne kadar önemli olduğunun altını çizdi. “İzmit fabrikamızda ürettiğimiz i10, başlı başına bir segment yarattı ve yıllardır liderliği kimselere bırakmıyor. 2015 yılına B-segmentinde en çok satılan 2’nci model olan i20, bu yıl ilk çeyrekteki 3.978 adetlik satışla ve yüzde 17’lik payla ikinciliğini devam ettiriyor. Ayrıca geçtiğimiz günlerde satışa sunduğumuz Yeni Elantra da Türk tüketicisi tarafından beğeniyle karşılandı ve hızla taleplerini artırmaya devam ediyor”dedi.

ÜRETİM ARTIYOR
Hyundai Assan’ın ihracat rakamları, 2016’nın ilk çeyreğinde bir önceki yıla göre artış göstererek yüzde 19’luk bir büyüme gösterdi. İlk 3 ayda 56.450 adet i10 ve i20 ihracatı gerçekleştiren Hyundai Assan, en çok İngiltere, Almanya ve İtalya’dan talep aldı. Özellikle i10 modeliyle A segmentinde Avrupa’da önemli satış adetlerine ulaşan Hyundai, marka imajını ve bilinirliğini de artırmaya devam ediyor. Üretim rakamlarına baktığımızdaysa Hyundai Assan ilk çeyrekte toplam 61.315 adetlik toplam üretime imzasını attı. Ekonominin lokomotifi konumundaki otomotiv sektörünün en önemli markalarından biri olan Hyundai Assan, gerek yatırımları gerekse gerçekleştirdiği ihracat rakamlarıyla Türk ekonomisine sürekli olarak katkıda bulunmaya devam ediyor.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here