Ana sayfa Genel HYUNDAI TUCSON 1.6 GDI 4×4 TESTİ

HYUNDAI TUCSON 1.6 GDI 4×4 TESTİ

487
0
PAYLAŞ

Hyundai ix35 modelinden aldığı cesareti geçmişe dönerek Tucson modeliyle yeniden geliştirdi. Genç marka Tucson modeliyle güçlü benzinli motoru ve 4×4 çekiş sistemiyle konforlu yolculuklar vadediyor

Kompakt SUV pazarı her geçen gün yenileniyor ve gelişiyor. Hızla büyüyen markalar bu pazardan neredeyse her geçen gün daha fazla güç alıyor. Güney Koreli üretici Hyundai’de ix35 modelini yenileyerek hatta tamamen değiştirerek geçmişe yolculuk yaptı. Tekrar Tucson adına kavuşan model, özellikle ortaya koyduğu işçilik ve kaliteyle ix35’te sürdürdüğü başarının üstüne çıkmaya hazırlanıyor. Bu ayki test konuklarımız arasında yerini alan Hyundai Tucson, sportif tasarımı, güçlü benzinli motoru ve 4×4 çekiş sistemiyle tüm gözleri üzerine çekiyor. Tamamen baştan şekillenen Tucson, çekik farları, krom kaplı büyük ızgara ve LED farlar sportif bir görünüm çizmemesi mümkün değil. Geniş hava girişlerinin yer aldığı ön tampon sis ve LED farlarının etrafını kapsayan siyah piyano kaplamayla şıklık çıtasını yükseltiyor. Aracın yan kısmına baktığımızda sportif çizgilerin burada da devam ettiğini görüyoruz. Yüksek kapı eşiği tam bir SUV araç hissi veriyor. Arka kısma bakacak olursak gümüş renkli gümüş renkli difüzör ve şık kaplamalar başarılı. Arka far grubu markanın yeni tasarım anlayışıyla aynı kafada. Başarılı çizgilerin arka tasarımda da devam ediyor. Özellikle çift egzoz çıkışı sportifliği elden bırakmıyor.

hyundai tucson testi otogundem3

Kaliteli işçilik
Misafirimizin iç mekanına girdiğimizde dış tasarımla eşleşen sportif bir iç hacimle karşılaşıyoruz. Öncelikle yumuşak ve kaliteli malzemelerin oluşturduğu ön konsolda ve aracın neredeyse her detayında işçilik başarılı. Piyano boyalı alt bölüm kalite algısını yüksek tutmuş. Orta konsolun hemen üst kısmında yer alan 8 inçlik multimedya ekranı navigasyon, radyo, audio, video ve geri görüş kamerasını barındırıyor. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır nitelikte. Isıtmalı deri koltuk ve direksiyon simidi Elite Plus donanımında standart olarak sunulmuş. Yüksek oturma pozisyonu yola daha hakim bir sürüş gerçekleştirmemizi sağlıyor. Dijital ayarlanabilir koltuklarla uygun sürüş pozisyonuna ulaşmak mümkün. Yalıtım konusunda da standartların bir tık üzerinde olan Tucson, bolca saklama gözüne de yer vermiş. Arka kısımda ise baş ve diz mesafesi son derece ferah, özellikle açılabilir cam tavan sayesinde daha ferah bir yolculuk kaçınılmaz. Tucson 488 litrelik bagaj hacmi sunuyor.

hyundai tucson testi otogundem

Çift kavrama
Aracın kalbinde görev yapan 1.6 litrelik benzinli ünite turbo desteğiyle sunuluyor. 5500d/d’dan itibaren 177 beygirlik güç sunan araç, maksimum torkunu 1500d/d’da 265 Nm olarak vermeye başlıyor. 7 ileri DCT adı verilen çift kavramalı şanzıman 4×4 çekiş sistemini de sunuyor. Sadece 2 litrelik dizel ve 1.6 litrelik DCT şanzıman seçeneğin sunulan 4 tekerden çekiş sistemi baz model de 4×2 versiyonuyla satılıyor. Otomobilin ağırlığı 1609 kilogram, 0’dan 100 kilometre hıza 9.1 saniyede ulaşıyor. Bu rakamlar karşılaştırıldığında araç ağırlığını rahatlıkla kaldırıyor. Maksimum 201 kilometre hıza ulaşan Tucson, performansını sert gaz tepkilerinde daha çok fark ettiriyor. Hız ve sarsıntısız vites geçişleri, motora uyum sağlamakta hiçte zorlanmıyor. Genel olarak başarılı bir performans sunan Tucson, fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 7.3 litrelik bir tüketim değeri sunuyor. Bizim farklı yol koşullarından sürüşümüz boyunca araç, yol bilgisayarına 9 litrelik bir tüketim değeri yansıttı. Tatlı sert süspansiyon sistemi avantajlı bir yol tutuş sağlıyor. Test misafirimiz olan Hyundai Tucson Elite Plus’ta yokuş iniş desteği, otomatik acil fren sistemi, şeritte kalma yardımcısı, kör nokta uyarı sistemi, elektrikli sürücü koltuğu, deri döşeme, ısıtmalı direksiyon simidi ve koltuklar (4 adet), 8 inç dokunmatik ekran, Bi-LED ön farlar, 19 inç alaşım jantlar, akıllı park asistanı, geri görüş kamerası gibi üst düzey donanımlar sunuluyor.

hyundai tucson testi otogundem2

ALİ YILDIRIM

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here