Oto Gündem Dergi Yeni Sayı

İkinci Elde Değer Kaybetmeyen Otomobiller

İkinci Elde Değer Kaybetmeyen Otomobiller

İkinci el otomobilde değer kaybetmeyen modeller. İkinci el otomobilde benzinli mi? Dizel mi? tercih edilmeli. Dizel araçları kimler almalı Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yılı rekor büyüme ile kapattı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), 2016 yılında pazarın yüzde 5 ila 10 daralacağın öngörüyor. Bu öngörü ilk iki ayda kendine göstermeye başladı. İkinci el […]

08 Mart 2016 Salı -
Facebook 0 Twitter 0

İkinci el otomobilde değer kaybetmeyen modeller. İkinci el otomobilde benzinli mi? Dizel mi? tercih edilmeli. Dizel araçları kimler almalı

Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yılı rekor büyüme ile kapattı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), 2016 yılında pazarın yüzde 5 ila 10 daralacağın öngörüyor. Bu öngörü ilk iki ayda kendine göstermeye başladı. İkinci el otomobil pazarıysa 2015 yılında yüzde 25 büyümeyle kapattı. Özellikle ikinci el otomobilde en az değer kaybeden markalar hiç şüphesiz sıfır araçlarda en çok satan markalar oldu.

İKİNCİ ELDE JETTA

2016 Ocak-Şubat ayında Türkiye’de en çok satılan markalardan olan Volkswagen, Passat’tan sonra Jetta modeli de en az değer kaybeden araçlardan oldu. Modelin 2013 yılında, 1.4 litrelik benzinli versiyonunun sıfır kilometre fiyatı 45-50 bin lira aralığında idi. 2016 yılında aynı aracın ikinci el fiyatı ortalama yüzde 10’luk bir artışla 50-55 bin lira civarında alıcısını buluyor. 2014 model bazında 1.4 litrelik benzinli otomatik Jetta’nın sıfır fiyatı ortalamada 55-60 bin liradan satılırken şuan aynı modelin ikinci el fiyatı ise ortalama 60-65 bin lira aralığında Dizelde 2013 sıfır fiyatı 60 bin lira olan aracın, otomatik versiyonu ise 65 bin liradan satılıyordu. Şuan aynı araca ikinci elde 55 bin ila 65 bin lira arasında bir fiyat biçiliyor.

İKİNCİ ELDE FLUENCE

Renault’ta Fluence modeliyle en az değer kaybeden sedan araçlar arasında yerini aldı. 2013 model 1.6 litrelik benzinli Fluence, sıfır fiyatı ortalamada 40-45 bin lira aralığında idi. İkinci elde bu model şuan TL’ye göre yüzde 10’luk bir değer artışıyla ortalama 45-50 bin liradan satılıyor. Aynı modelin otomatik versiyonun da TL’ye göre ortalama yüzde 5’lik bir değer artışı kaydetti. Markanın ödüllü 1.5 litrelik dizel motoru da Fluence’te yaptığı yüksek kilometrelerden dolayı 2013-2015 model aralığında TL’ye göre yüzde 20’lik değer kaybı yaşatıyor.

ranuelt fluence otogundem

İKİNCİ ELDE FOCUS

Ford’un en çok satan sedan modeli olan Focus, 2013 yılında giriş modeli olan 1.6 litrelik benzinli seçeneğini ortalamada 40-45 bin liradan satışa sunuyordu. Otomatik şanzıman farkı ortalama 3 bin lira idi. 2016’da ikinci elde aynı araç, 45-50 bin lira civarında alıcısını bulurken, yine aynı yılın dizel motor seçeneği, TL’ye göre ortalamada yüzde 15-20 civarında bir değer kaybına uğruyor. Focus’un 2014-2015 modellerinde TL’ye göre en yüksek değer kaybı ortalamada yüzde 10 oldu.

ford focus otogundemi

İKİNCİ ELDE LİNEA

Geçtiğimiz yılın en fazla satan modeli Fiat Linea, 2013-2015 yılları arasında benzinli ve dizel modellerinde TL’ye göre ikinci elde ufak değerler kaybetti. Bunun en büyük sebeplerinden biri ise araç ile yapılan kilometre. Ulaştığı yüksek kilometreler özellikle dizel modellerde yüzde 10’lara varan bir kayıp yaşattı. Yerli sedan üretim projesi olan Egea’nın da ilerleyen yıllarda en az değer kaybedecek olan modeller arasında yerini alması bekleniyor.

fiat linea otogundem

İKİNCİ ELDE COROLLA

Toyota en çok sattığı Corolla modelinde kaybın aksine özellikle 2013 modellerinde sürekli bir artış var. 2013 yılında 53 bin liraya alınan 1.6 litrelik benzinli sıfır araç şuan ikinci elde 60 bin liralara kadar alıcısını buluyor. TL’ye göre ortalamada yüzde 10’luk değer kazanan model, otomatik seçeneğinde de yüzde 6 kazandırıyor. 2013-2014 dizel Corolla modellerinde ise ortalamada TL’ye göre yüzde 5’lik bir artış olduğu görülüyor.

toyota corolla otogundem

Fazla kilometre zarar
Özellikle benzinli araçlar en az değer kaybına uğrayan araçlar olurken, dizellerin cimri yakıtları ve buna bağlı olarak yaptığı kilometre daha fazla değer kaybetmesine neden oluyor.

DİZEL Mİ BENZİNLİ Mİ?

Türkiye’de son yıllarda dizel otomobil satışları artmaya başladı. Benzinli ve dizel araç arasındaki fiyat farkı minimum 10 bin liralardan başlıyor. Fiyat farkını dizel araçla kapatmak ve kara geçmek için yıllık ortalamada 15 bin kilometrenin üstünde yol kat etmek gerekiyor. Eğer yıllık 15 bin kilometrenin altında yol yapıyorsanız dizel araç hiçbir esprisi yok.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bilgi

    LS Medya
    Otogundem Dergisi
    Cep : 0507 302 01 22
    aliyildirim@otogundem.com.tr
    msn : otogundem@gmail.com

İletişim

© 2015 www.otogundem.com.tr