Ana sayfa Genel 3008 kompakt SUV’da ‘ASLAN’ payının peşinde

3008 kompakt SUV’da ‘ASLAN’ payının peşinde

260
0
PAYLAŞ
Peugeot-3008-otogundem
Peugeot-3008-otogundem

Peugeot’nun 2009’da pazara sunduğu 3008, ikinci nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. Kapsamlı bir değişimden geçen araç, donanım ve teknolojisiyle rakiplere gözdağı veriyor

Fransız otomotiv üreticisi Peugeot, kompakt crossover modeli 3008’in yeni neslini tanıttı. Markanın, C-SUV olarak sınıflandırdığı yeni nesil model, bu iddiayı destekleyecek özelliklerle donatılmış. Araç, yenilikçi tasarımı, yeni nesil i-Cockpit’i, PureTech ve BlueHDi ünitelerden oluşan motor gamı ve zengin donanımıyla öne çıkıyor.

10 otomobilden 1’i SUV
Dünya lansmanı 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek olan yeni 3008, son 7 yılda 2,5 kat büyüyen SUV pazarında markanın iddiasını gözler önüne seriyor. Bir başka değişle satılan her 10 otomobilden 1’i SUV haline geldi. Büyüyen pazarda daha etkili mücadele için kolları sıvayan Peugeot, yeni nesil 3008’s sınıf atlama stratejisinde önemli bir rol biçiyor. Araçta kullanılan Advanced Grip Control (normal, kar, çamur, kum, ESP kapalı) sistemi ve yeni Eğim İniş Destek Sistemi, araca, SUV’lara yakın bir sürüş deneyimi kazandırıyor.

İki kollu direksiyon
Yeni 3008’in kaliteli malzemelerle üretilen iç mekanı, tasarımı ve kalitesiyle öne çıkıyor. Gösterişli ön konsol iç mekanın en dikkat çekici öğesi konumunda. Yeni nesil Peugeot i-Cockpit’in standart olduğu kokpit, tamamen sürücü odaklı tasarlanmış. Daha kompakt bir boyuta sahip olan direksiyon iki kollu tasarımıyla sürücüye optimum görüş alanı sunarken altı düzleştirilmiş yapısıyla da maksimum diz mesafesi vadediyor. Araçta donanım seviyesine göre deri, krom eklentiler ve parlak siyah yüzeyler gibi kalite hissini artıran detaylara yer verilmiş. 8 inçlik yeni dokunmatik ekran orta konsolun üzerinde bir tablet gibi görünüyor. Sisteme entegre edilen 6 adet piyano tuşu görünümlü düğme de; radyo, iklimlendirme paneli, navigasyon, araç özellikleri, telefon ve mobil uygulamalar olmak üzere temel fonksiyonlara doğrudan erişim sağlıyor.

PEUGEOT_3008_otogundem

12,3 inçlik gösterge paneli
Yükseltilmiş gösterge paneli 12,3 inçlik yüksek çözünürlüklü ekranıyla tekolojik kokpiti tamamlıyor. Direksiyon üzerinde bulunan küçük bir düğme üzerinden kumanda edilen 5 farklı gösterge modu sürücüye göstergeyi kişiselleştirme imkanını sunuyor. ‘Personal’ modunda sürücü dokunmatik ekran üzerinden örneğin navigasyon yönlendirmeleri, sürüş destek sistemi, motor bilgileri, yol bilgisayarı ve rota bilgileri gibi bilgilerin kopyalarını ekrana aktarma imkanı tanıyor. Her bir özellik farklı bir görsel animasyonla canlandırılıyor.

Her görsel hem işitsel hareket
Piyano tuşlarının yanında bulunan bir düğmeye basılmasıyla birlikte sürüş keyfine tamamen yeni bir boyut kazanıyor: i-Cockpit Amplify. Böylece hemen hemen bütün duyular harekete geçiyor: ekranın ambiyans ışığının parlaklığını ve rengini değiştirerek görmek, ses sisteminin ekolayzırı ile duymak, beş farklı programa sahip masajlı koltuklarla dokunmak, kokulu havalandırma ızgaralarıyla koklamak. Araçta sunulan Driver Sport Pack ise, sürüş keyfini en üst seviyeye taşıyor. Dinamik sürüş tarzını desteklemek için “Boost” ve sakin sürüşleri desteklemek için “Relax” olmak üzere iki faklı tema sunuluyor. Her iki tema da sürücü ve yolculara keyifli bir sürüş deneyimi sunmak üzere yapılandırılabiliyor.

Peugeot-3008 otogundem iç

Yerden yüksekliği 22 santim
Aracın çok daha şık hale gelen tasarımı, sportif çizgilerle destekleniyor. Geniş hava girişleriyle şekillendirilen ön bölüm son derece agresif bir görünüm vadediyor. Araçta opsiyon listesinde Full LED farlar da unutulmamış. Önceki nesle göre ortalama 100 kilogram hafifletilen (1.2 litre benzinli 1325 kilogram) aracın bagaj hacmi de 90 litre (520 litre) artırılmış. Arka koltukların katlanmasıyla hacim 1580 litreyi buluyor. 4,45 metrelik uzunluğuyla sınıf ortalamalarında olan araç, önceki nesilden 8 santim daha uzun. 62 milimetre artırılan aks mesafesiyse 2.67 milimetrenin üzerinde. Araçta kullanılan büyük şastikler sayesinde yerden yükseklik 22 santime ulaşmış. Markanın verdiği bilgiye göre aracın arka bacak mesafesi 24, ön dirsek mesafesi 17, arka dirsek mesafesi 4, arka baş mesafesi de 36 milimetre artırılmış.

PEUGEOT_3008 otogundem

2 benzinli 4 dizel
Yeni EMP2 platformunda üretilen 3008’de, ULRR (Ultra Low Rolling Resistance / Ultra düşük yuvarlanma direnci) tipi düşük sürtünme katsayısına sahip 17 inç, 18 inçlik veya 19 inçlik lastikler kullanılıyor. Motor sseçeneklerinde en dikkat çekici olanı kuşkusuz 1.2 litrelik turbo beslemeli (130 beygir) benzinli ünite. Markanın diğer modellerinde de kullanılan motor hem manuel hem otomatik vites seçeneğine sahip. Diğer benzinli motorsa 165 beygirlik 1.6 litrelik seçenek. Dizellerse 1.6 ve 2 litre oalrak ayrılıyor. Türkiye’de ağırlıklı olarak satılacak ünite, 120 beygir gücündeki 1.6 litrelik BlueHDi. 100 ve 120 beygirlik versiyonları ulunan motorun güçlü olanı, otomatik vites seçeneğine sahip. 2 litrelik dizeller de 150 ve 180 beygir gücünde iki farklı üniteç

Güvenlikte sınırları zorluyor
Araçta yeni nesil güvenlik donanımları da unutulmamış. Bunlar arasında Aktif Güvenlik Freni ve Mesafe İkaz Sistemi, Aktif Şerit Takip Sistemi, Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi, Otomatik Adaptif Uzun Far Asistanı, Hız Sınırı Trafik İşaretini Tanımlama ve Hız Sınırı Önerme Sistemi, Fren Yapma Özelliğine Sahip Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (Otomatik şanzımanla), Aktif Kör Nokta Uyarı Sistemi, Eğim İniş Destek Sisitemi, Advanced Grip Control, ön ızgarası ve arka kısma entegre edilen 180 derece açılı kameralı Visiopark sistemi, Park Yardımcısı olarak sıralanabilir. Araçta ayrıca, dünyanın önde gelen ses sistemi markası Fransız Focal imzasını taşıyan üst düzey Hi-Fi Ses Sistemi opsiyonel olarak sunulacak. 10 hoparlör ve subwoofer’dan oluşan sistem, 12 kanal amfiyle birlikte 515 wattlık güce sahip.

PEUGEOT_3008_oto gundem

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here