Ana sayfa Genel MAZDA CX-3 SKYACTIV AWD TESTİ

MAZDA CX-3 SKYACTIV AWD TESTİ

247
0
PAYLAŞ

Mazda, küçük hacimli dizel motorunu ilk kez CX-3’te kullanmaya başladı. Skyactiv teknolojili ünite, düşük tüketimi vadederken, test konuğumuz küçük SUV’de sportif sürüşüyle öne çıkıyor

Otomotivde son dönemin hareketli markalarından Mazda, geliştirdiği Skyactiv isimli teknoloji paketiyle adeta eski popülerliğini tekrar kazanmayı başardı. Bu teknolojiyle ortaya çıkan ilk model olan CX-5 ile dikkatleri üzerine Japon üretici, ardından pazara sunduğu Mazda6 ile teknolojik gelişimini sürdürdü. 2 litrelik benzinli ve 2.2 litrelik dizel motorlara sahip bu araçların ardından marka, asıl büyük atılımını küçük hacimli ilk dizel motorunu geliştirerek yaptı.

Premium hissi sunuyor
1.5 litrelik Skyactiv-D motor, markanın B ile C SUV segmentleri arasına konumlandırılan CX-3 modeliyle birlikte pazara sunuldu. Sportif tasarımı, küçük hacimli dizel motoru, tam otomatik şanzımanı ve 4 tekerlekten çekiş sistemini bir araya getiren araç, premium modelleri aratmayan özellikler sunuyor. Bunu zengin donanımıyla da destekleyen araç, bu sebeple rakiplerinden biraz daha pahalı. Bu ay ki konuğumuz olan CX-3’ü, Power donanım paketiyle incelemeye aldık. Sınıfının en çekici otomobillerinden biri olan yeni araç, aerodinamik hatları, geniş çamurluk yuvaları ve bunları dolduran 18 inçlik siyah jantlarıyla sportif bir görünüme sahip. Çekik farlarıyla Uzakdoğulu olduğunu gizlemeyen araç, uzun motor kaputu ve kısa arka bölüm, spor otomobilleri aratmayan bir gövde vadediyor. Arkadaki çift egzoz çıkışı ve bagaj üstü spoyler de bunu destekliyor. Aracın iç mekanında ise sadelik hakim. Yarı deri döşeme ve kokpitin bir bölümünü kaplayan deri kaplamalarda çift renk tercih edilmiş. Markanın diğer modellerinden tanıdığımız klima kumandaları işlevsel. Hemen altında bir CD yuvası ve 2 USB girişi bulunuyor. Müzik sistemi ve araçla ilgili ayarlar için 7 inçlik bir dokunmatik ekrana yer verilmiş. Vites kolunun arkasındaki dairesel kumanda ile yönetilebilen multimedya sistemi son derece kaliteli. Power donanımında sunulan Bose imzalı ses sistemi de çok kaliteli. 7 hoparlör ve amfiye sahip sistemin 13 santim çapındaki woofer’ı, bagajda yer alıyor. Bu sebeple bagaj hacmi 350 litreden 287 litreye geriliyor. Buna rağmen bagaj ağzı geniş ve eşiği de yeteri kadar alçak. Devir saatinin analog, süratin ise dijital olarak verildiği kadran rahat okunuyor. Üstelik ön camın önünde, hemen göz hizasında bir de Akıllı sürüş ekranı bulunuyor. Aracın iç hacmi yeterli genişliğe sahip. Sürücü için spor otomobilleri aratmayan bir kokpit hazırlanmış. Ön koltukların yan ve baldır destekleri iyi seviyede. Arka bölümdeyse çok ferah olmasa da yeterli yaşam alanı sunuluyor.

mazda cx-3 testi otogundem 2

105 beygirlik dizel
Türkiye’de sadece 1.5 litrelik dizel motorla pazara sunulan araç, bize otomatik şanzıman ve 4 tekerlekten çekiş sistemiyle konuk oldu. 105 beygir güç ve 270 nm tork üreten motor, gücünü tekerleklere 6 ileri tam otomatik şanzımanla iletiyor. Elektronik olarak gücü dağıtan 4X4 sistemi, gerekmediği durumda gücün tamamını ön tekerleklere iletiyor. 1295 kilogramlık ağırlığa sahip otomobil, 0-100 km/s ivmelenmesini 11.9 saniyede tamamlıyor. Saatte 172 kilometre sürate ulaşabilen araç, kağıt üstündekinden daha iyi bir performans hissine sahip.
Şanzımanın sessiz ve hızlı değişimleri, ara hızlanmaları da başarılı hale getirmiş. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 5.2 litre olan araç, 44 litrelik küçük deposunu rağmen 840 kilometrenin üzerinde menzil vadediyor. Bizim denemelerimizde ulaştığımız 6.0 litrelik ortalama bile aracın tasarruf potansiyelini ortaya koyuyor. Aracı kullandığımız süreçte en çok aklımızda kalanlar sportif sürüş ve başarılı yol tutuş oldu. Tatlı sert süspansiyon sistemi sayesinde sert virajlarda bile yatma eğilimi göstermeyen araç, 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde izinden çıkmıyor.

mazda cx-3 testi otogundem 1

Donanım çok zengin
Mazda CX-3’ün başlangıç fiyatı 80 bin 500 lira olarak belirlenmiş. Bize konuk olan Power versiyonu 97 bin 700, en üst seviye olan Qower Sense ise 102 bin 200 liralık etiket taşıyor. Rakiplerden yüksek olan bu fiyata çok zengin bir donanım listesi eşlik ediyor. Power versiyonunda LED ön ve arka farlar, LED sis farları, LED gündüz farları, anahtarsız giriş ve çalıştırma, yarı deri döşeme, park sensörü ve geri görüş kamerası, 7 inçlik dokunmatik ekran, Bose ses sistemi, akıllı şehir içi fren desteği, şerit değiştirme uyarı sistemi, ön/yan/perde hava yastıkları, katlanır aynalar, karartılmış yan ve arka camlar, yokuş kalkış desteği gibi uzun bir liste yer alıyor.

mazda cx-3 testi otogundem

AYRINTILAR OTO GÜNDEM DERGİ’NİN 16. SAYISINDA TIKLAYINIZ

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here