Paylaş

Alman lüks otomotiv üreticisi Mercedes-Benz, AMG markasıyla performans otomobilleri üretiyor. Bu araçları kullanmak isteyenler için marka, F1 pistinde Mercedes-AMG Lounge İstanbul’u hizmete açtı

Mercedes-Benz Otomobil Grubu, 2016 yatırımları kapsamında Mercedes-AMG Lounge’ı Intercity Sürüş Akademisi’nde hizmete sundu. Mercedes-AMG Lounge, Almanya, Rusya ve Güney Afrika’nın ardından Formula 1 pistlerinin hemen yanında kalıcı olarak kurulan dördüncü loca olma özelliğine sahip. Markanın yüksek performanslı otomobil markası AMG imzalı modellerin sergilendiği Mercedes-AMG Lounge’da her ay ‘Test Sürüşü Günleri’ düzenlenecek.

Yabancıları da ağırlayacak
Dünyadaki örneklerinden farklı olarak, İstanbul’da açılan Mercedes-AMG Lounge’ı Mercedes-Benz araca sahip olmayan marka tutkunları da ziyaret edebiliyor. Deneyim noktasındaki etkinliğe katılmak için kayıtlar, Mercedes-Benz yetkili bayileri tarafından yapılıyor. Lounge, uluslararası lansmanların düzenleneceği ve yurtdışından gelen tüketiciler için de test sürüşlerinin organize edilebileceği bir deneyim merkezi olmayı da hedefliyor.

62 yıllık efsane
Mercedes-AMG Lounge’da motorsporları tarihçesinin yer aldığı Heritage alanı ile geçmişten bugüne uzanan mirası yansıtan performans araçlarının yer aldığı sergi alanı bulunuyor. Sergi alanında aralarında ilk prototipi 1954 yılında New York Motorsporları Fuarı’nda tanıtılan Mercedes-Benz 190 SL modelinin de yer aldığı performans araçları tanıtılıyor.

Mercedes-AMG Test Sürüşü_oto gündem

100 araçtan 55’i AMG görünümlü
Mercedes-Benz Otomobil Pazarlama ve Satış Direktörlüğü görevine Şükrü Bekdikhan, markanın 45 AMG modellerinin yeni bir segment açtığını söyledi. Vergi avantajlı 2 litrelik turbo beslemeli motorla AMG modellerinin satışlarının arttığını ifade eden Bedikhan, “Bizim yıllık satışımız 16 bin adet seviyesinde. Bunun 56’sını AMG motorlu araçlar oluşturuyor. Bu yıl ilk 7 ayda 32 adetlik satışa ulaştık. Bu rakam küçük gibi görünse de, 45 AMG’lerle birlikte ciddi miktarda artmış durumda” dedi. Satışlardaki AMG görünüm paketli modellerin payının yüzde 55’i bulduğunu vurgulayan Bedikhan, genel satışlarda sadece yüzde 1,5 olan kırmızı renk tercihinin AMG’lerde yüzde 15’i bulduğunu ifade etti.

AMG ismi nereden geliyor?
Almanya’nın küçük bir şehrinde 49 yıl önce iki mühendisin motor sporlarına duyduğu büyük tutku, özel bir şirket olan Mercedes-AMG’nin kuruluşu ile taçlandı. Hans Werner Aufrecht ve Erhard Melcher adlı iki mühendis, ‘Daimler-Benz Geliştirme bölümünde 300 SE yarış motoru üzerinde çalışıyordu. Aufrecht’in A’sı, Melcher’in M’si ve Aufrecht’in yaşadığı Großaspach kasabasının G’sinin birleştirilmesiyle oluşan AMG, bugün 1000 kişilik bir ekibe sahip. Şirketin hazırladığı ilk otomobil, 1971 yılında geliştirilen 6.8 litrelik benzinli motorlu AMG Mercedes 300 SEL oldu. Bu otomobil ‘24 Hours of Spa’ yarışında kendisinden hafif arabaları bir bir geçip finişi ilk sırada geçti ve AMG ismi tüm dünyada yayıldı.

Mercedes-AMG Test Sürüşü_oto gundem

İlk ortak otomobil C 36 AMG
AMG, 1984 yılındaki bir yenilik sonucunda bir motor üreticisine dönüştü. 1990 yılında üçüncü fabrika açıldı. 1993 yılında ise şirket, işbirliği anlaşması sonucunda ilk defa ortak geliştirdikleri Mercedes-Benz C 36 AMG’yi çıkardı.İlk AMG SUV, 1998’de G55 AMG olarak pazara sunuldu. Şirket, 1999 yılında Daimler Chrysler Group ile birleşti. 2005’teyse AMG’nin tamamını Daimler satın aldı ve AMG grup bünyesinde bir marka haline geldi. 2009 yılından, sıfırdan tamamen AMG’nin ürettiği ilk otomobil olan SLS AMG satışa çıktı.

Mercedes-AMG Test Sürüşü_otogundem

AMG’lerin direksiyonuna geçtik
Intercity Sürüş Akademisi, Mercedes-AMG Lounge’da sunulan sürüş eğitimlerini AMG modelleriyle gerçekleştirdi. Güvenlik, performans ve pist bölümlerinden oluşan etkinlikte A45 AMG, CLA 45 AMG, C63 AMG S, C63 AMG Coupe S ve AMG GT S modellerini kullanma fırsatı bulduk. 45 AMG’lerde görev yapan 2 litrelik 4 silindirli turbo motor, 381 beygir gücünde ve 0-100 km/s ivmelenmesini 4.2 saniyede tamamlayabiliyor. C63 AMG S modellerinde 4 litrelik çift turbo beslemeli V8 motorlar görev yapıyor. Şanzıman oranları ve rijitlikleri farklı olsa da 510 beygrilik V8, araçlara etkileyici bir performans sağlıyor. Araçlar 0’dan 100 km/s sürate 3,9 saniyede ulaşabiliyor. AMG GT S’te kullanılan 4 litrelik çift turbo beslemeli V8 motor ise, diğerlerinden farklı. Markanın yarış tecrübesini yansıttığı motor, 510 beygri gücünde. Çok daha sert bir otomobil olan AMG GT S, 0-100 km/s ivmelenmesini 3,8 saniyede tamamlıyor. 4 tekerlekten çekişli 45 AMG’ler, oldukça çevik ve etkileyici bir ivmelenme vadediyorlar. C63 AMG’ler muhteşem motor sesi ve muhteşem çekiş gücüyle pistte bile kendini evinde gibi hissediyor. AMG GT S ise tam bir pist otomobili. Konforuyla da şaşırtan araç, mutlaka deneyimlenmesi gereken otomobiller arasında. Birçok etapta kullandığımız AMG modelleriyle birlikte test editörümüz Gökhan Kara, ilk 3’e girerek dereceye girdi.

otogundem gökhan kara 1

HABER: GÖKHAN KARA

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here