Paylaş

Safari Motorsport Opel Türkiye ile yaptığı iş birliği neticesinde Opel Corsa OPC Cup organizasyonunu Haziran ayında başlatarak yepyeni bir projeye imza atıyor. 4-5 Haziran’da İzmir Ülkü Pisti’nde başlayacak olan organizasyon 6 ayak, 12 yarış üzerinden koşulacak. Ekim ayına kadar devam edecek şampiyonanın 2 ayağı Almanya’da gerçekleştirilecek. Özel olarak 230 beygir güce çıkartılan Opel Corsa OPC’ler sadece Türkiye’yi değil motorsporlarının beşiği Almanya’yı da titretecek.

Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik “Safari Motorsport’un kurucusu Hakan Dinç’in girişimi ile düzenlenecek Corsa OPC CUP organizasyonuna ilişkin heyecanlı ve mutlu olduklarını ifade ederek Corsa OPC Cup organizasyonu boyunca keyifli ve renkli yarışlara tanık olacağız ”dedi. Keklik “Eğlence ve adrenalin demek olan bu tarz sportif amaçlı geliştirdiğimiz otomobiller Opel markamızın sahip olduğu ileri mühendislik ve teknolojileri ortaya koyması bakımından önem taşıyor ve performansın yanı sıra tasarımımızdaki sportif öğelerde meraklısı olanlara alternatif bir fırsat sunmamıza imkan veriyor. OPC serisi gerçekten özel bir seri. Performans, donanım ve fiyat eğrisi gerçekten dikkat çekecek kadar iyi bir alternatif. Opel Performans Center’ın tasarımcıları standart Corsa’yı nefes kesen sportif bir otomobil haline getirdiler’’ dedi.

1994-2001 yılları arasında Opel Motorsport’un birinci pilotluğunu yapan ve yine 1994 yılında ilk tek marka kupası organizasyonunu Opel Astra Cup ile gerçekleştiren Safari Motorsport’un kurucusu Hakan Dinç: “Yıllarca pilotluğunu yaptığım Opel markası ile bu önemli organizasyonu gerçekleştirmekten ötürü çok mutluyum. Türkiye’deki motorsporlarına Opel ile çok büyük renk katacağımıza ve heyecan getireceğimize inanıyorum. Opel Türkiye’ye motor sporlarına gönül vermiş biri olarak bu organizasyona sağladığı destek için de ayrıca teşekkür ediyorum.’’ dedi.

Opel Corsa OPC
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “Nürburgring Pisti’ne ithafen koltuklarında Nürburgring haritası işli olan 207 beygirlik otomobil tam bir spor otomobil olduğunu, yalnız hızıyla değil tasarımıyla da gösteriyor. Diğer tüm OPC’lerde de olan Recaro Spor koltuklar, daha motoru çalıştırmadan, rallideymiş hissi veriyor. Ürün yelpazemizin dinamik oyuncuları olan OPC’lerimiz markamızın sportif geleneğinin, Alman mühendisliğinin en güzel örneği. Yeni Corsa OPC, mühendislerimizin küçük spor otomobil segmentinde çıtayı nasıl yükselttiklerini etkileyici şekilde kanıtlıyor” dedi.

Opel Corsa OPC

Yeni Opel Corsa OPC: 1.6 litre 207 beygirlik Turbo Motor
Kaputun altında bulunan 1.6 litre 152 kW/207 beygirlik turbo benzinli motor 245 Nm tork üretiyor. 1.6 litrelik motor 1.900 ve 5.800 devir/dakika arasında overboost işlevselliği sayesinde gerektiğinde ilave 35 Nm güç üretebiliyor ve bu gücü yola 6-ileri manuel şanzıman üzerinden aktarıyor. 5. Nesil Corsa OPC 230 km/s hıza ulaşıyor ve 0’dan 100 km’ye çıkması 6.8 saniye alıyor. Beşinci viteste 80 ila 120 km/saat hızına 6,6 saniyede alıyor. Yeni Corsa sağladığı performansı yalnızca 7.7 litre /100 km yakıt tüketimi ve 174g/km CO2 salımıyla elde ediyor.

Yeni Opel Corsa OPC: Güçlü görünüm
Yeni OPC, ışık mavisi renginin dışında yeni geniş hava girişlerine sahip yeni ön tasarımı ile dikkat çekiyor. Farların alt kısmında yer alan alüminyum çerçeveler, büyük kardeşi Astra OPC’ye görsel olarak benziyor. Corsa OPC’ye ilave sportif ve atletik hava kazandıran kaputun ön tarafındaki çizgiler fark yaratıyor. Arkaya uzanan yan çıtalar dinamik bir görüntü sağlıyor. İç mekâna sportif bir hava kazandıran Recaro performans koltuklar, deri direksiyon simidi, OPC vites topuzu, IntelliLink bilgi-eğlence sistemine sahip karakteristik ön konsol ve spor pedallar OPC’yi tamamlıyor.

Yeni Opel Corsa OPC: OPC Şasi teknolojisi
Opel mühendisleri, gücü en iyi şekilde yola aktarmak üzere Frekans Seçici Süspansiyon (FSD) teknolojisini geliştirdi. Amortisördeki ikinci, paralel hareket eden yağ akışı arttırılmış süspansiyon kuvveti sağlamaktadır. FSD, basınç oluşumunu geciktiren hidrolik bir yükseltici olarak hareket ediyor. Amortisör pistonları daha hızlı hareket edip süspansiyon kuvvetini arttığında eş zamanlı piston hareketine yol açarak ikinci yağ devresini kapatıyor. Corsa OPC, yol tutuşunu Opel modellerine göre yol yüzeyine 10 milimetre daha yakından sağlıyor. Şasi, otomobilin sınırlarını zorlamayı seven sürücülere göre kalibre edildi. Bu nedenle elektronik dengeleme programı (ESP) bir düğmeye basılarak tamamen kapatılabiliyor. Kesintisiz dinamik bir tutuş için alüminyum ön aks her hızda çevik ve hassas direksiyon kullanımı sağlıyor. Daha da doğrudan ve hassas tepki vererek OPC sürücülerine çok daha iyi geri bildirim sağlıyor. 215/45 R17 performans lastikleri standart olarak sunuluyor. 308 milimetre fren disklerine sahip frenleme sistemi ön dingilden görülebiliyor.

Corsa OPC Cup 4 otogundem

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here