Ana Sayfa Genel OPEL INSIGNIA 1.6 CDTI TESTİ

OPEL INSIGNIA 1.6 CDTI TESTİ

İlk olarak yenilenen karoseriyle Frankfurt Otomobil Fuar’ında tanıtılan Opel Insignia, artık küçük hacimli dizel seçeneğiyle ekonomi yönünde vites büyütüyor. Marka, Mokka modelinde geliştirdiği 1.6 CDTI otomatik motor seçeneğini şimdi de Insignia modelinde sunuyor

Alman üretici Opel, Insignia modelinin perdesini ilk olarak 2004 yılında kaldırmıştı. Fakat daha konsept olarak sunulan model, 2008 yılında Vectra’nın yerine göz dikti ve nihayet Türkiye pazarına 2009’da giriş yaptı. Vectra’nın yerini alan Insignia, gözünü daha yüksek pazarlara dikti ve artık küçük hacimli otomatik dizel seçeneğine de kavuştu. Bu ay ki test konuklarımız arasında yerini alan Opel Insignia’yı tasarım açısından inceleyecek olursak; tamamen daha şık bir hale gelen ön yüz ile karşı karşıyayız. Adeta markanın logosu haline gelen bumerang şeklindeki LED’li gündüz farları ve ızgara üzerinde yer alan krom detaylar çıtayı arttırmış. Daha dinamik bir ön yüze kavuşan Insignia, kaput üstünde yer alan çizgileri bu dinamizmi şekillendirmiş. Test konuğumuz olan Insignia’nın yan kısmına geçtiğimizde yine cesur çizgiler ve krom detayları görmek mümkün. Arka kısımda LED’li stoplar ve krom çıta daha premium bir araç hissi uyandırmış. Tamamen bir bütünlük hissi oluşturan İnsignia, aerodinamik görünüme de önem vermiş. Opel Insignia’nın boyutlarına bakacak olursak; uzunluk 4.84 metre, genişlik 1.85 metre iken yerden yükseklikte 1.49 metre olarak hesaplanmış. Aracın aks mesafesi 2.73 metre. Bu detaylar iç mekan hakkında ufak ip uçları veriyor.

opel insignia testi otogundem 3

8 inç’lik dokunmatik ekran
Konuğumuzun iç mekanına girdiğimizde, daha direksiyon başına oturduğumuz andan itibaren kalite algısını hissetmek mümkün. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları bir önce ki karoser yapısına göre daha başarılı. Orta konsolda yer alan 8 inç’lik dokunmatik ekran, IntelliLink özelliğini barındırıyor. IntelliLink Touch R700 gibi IntelliLink NAVI 900 de, bluetooth ve USB aracılığıyla akıllı telefonunuzun kusursuz etkileşimini sağlayan evrensel bağlantıları destekliyor. Bu ekran sayesinde bir önce ki karosere göre tuş karmaşasından kurtulmuş. Bose müzik sistemi oldukça kaliteli bir ses sistemi sunmuş. Hız ve devir göstergeleri dijital versiyona kavuşmuş ve hemen orta kısımda yine dijital bir yol bilgisayarı yer alıyor. Dilerseniz yol bilgisayarı ekranını navigasyon sistemine de dönüştürmek mümkün. İnsignia’nın iç mekanında çoğunlukla yumuşak ve kaliteli malzemeler kullanılmış. İşçilik ve ergonomide başarılı. Koltukların yapısı vücudu sarıyor ve konforlu. Arka tarafta baş ve diz mesafesi yeterli. Opel Insignia’nın bagaj hacmi 500 litre, koltuklar yatırıldığında bu alan 1015 litreye kadar çıkıyor.

opel insignia testi otogundem

1.6 litrelik dizel otomatik
Test konuğumuz olan Opel Insignia’nın kalbinde yeni bir küçük hacimli dizel ünite yatıyor. 1.6 litrelik dizel üniteyi ilk olarak Mokka modelinde denemiştik. Oldukça beğenimizi kazanan bu ünite, daha konforlu ve ekonomik olmuş. 1.6 litrelik CDTI EcoTec motor 3500d/d’dan itibaren 136 beygir güç sunarken maksimum torkuda 2000d/d’dan itibaren 320 Nm. 1548 kilogram ağırlığında ki aracı hareket ettirmede zorlanmayan ünite, 0’dan 100 kilometre hıza 10.9 saniyede ulaşıyor. Sport versiyonda kullandığınızda aracın tepkileri bir hayli değişiyor ve ekran daha kırmızı bir hal alıyor. Maksimum 200 kilometre hıza ulaşan araç, yakıt tüketimi konusunda da oldukça cimri. 100 kilometrede ortalamada 5 litrelik tüketim gerçekleştiren Insignia, bizim kullanımız boyunca ekranlarımıza 5.9 litrelik bir tüketim değeri yansıttı. Bu demek oluyor ki araç 70 litrelik depoyla ortalamada 1400 kilometrelik bir menzil vaat ediyor. Orta sertlikte süspansiyon sistemine sahip olan araç, yol tutuş konusunda oldukça pozitif bir destek sağlamış. Ses yalıtımı konusunda da oldukça başarılı bir grafik çizen model, sınırları aştığınızda önden kayma eğilimi gösteriyor. Opel Insiginia Cosmo donanımıyla başlangıç fiyatı, 111 bin 900 lira. Araçta standart olarak, sürücü ve ön yolcu, ön ve yan hava yastıkları, hız sabitleyici (Cruise Control), LED gündüz farları, LED arka farlar, geliştirilmiş sürüşe duyarlı Bi-Xenon ön farlar, park sensörü (ön ve arka), yol bilgisayarı, geri görüş kamerası, kör nokta uyarı sistemi gibi özellikler standart olarak sunuluyor.

opel insignia testi otogundem 2

AYRINTILAR OTO GÜNDEM DERGİ’NİN 16. SAYISINDA TIKLAYINIZ