Ana sayfa Genel Performans savaşında elektrikli mi? Benzinli mi?

Performans savaşında elektrikli mi? Benzinli mi?

177
0
PAYLAŞ

Oldukça farklı tasarımları ve bir o kadar da güçlü üniteleriyle dikkat çeken elektrikli otomobiller, son zamanların en tartışmalı araçları haline geldi. Birçok marka menzil konusunda çalışma yaparken, Tesla bütün bunları aşıp daha da hızlanmak için yeni bir batarya geliştirdi. Benzinli araçlara taş çıkartan elektrikli ünite bir Chiron kadar hızla olmasa da, birçok süperspora kafa tutuyor.

Bundan yaklaşık 10 yıl önce hayatımıza girmeye başlayan elektrikli otomobiller, her geçen gün kendini yollarda daha fazla gösteriyor. Özellikle bu işi tüm dünyada oldukça ciddiye alan markalar, güçlü motorlarıyla süperspor modellere de kafa tutuyor. ABD’li üretici Tesla’da, elektrikli otomobil konusunda son zamanlarda adından oldukça söz ettiren markalardan. Birçok markanın bu şekildeki güçlü ve uzun menzilli elektrikli modellerinin çalışmaları sürerken, Türkiye’de de Tesla modellerini yollarda görmek mümkün. Her geçen gün düşen batarya maliyetleri bir yandan yakıtlı araçların korkulu rüyası olurken, azalan petrol rezervleri de ister istemez elektrikli otomobillere kullanıcıları yönlendirecek. Tahminlere göre, düşen batarya maliyetleriyle 20 yıl içinde elektrikli otomobiller fiyatlarıyla neredeyse akaryakıtlıların fiyatına denk olacak.

SUPERSPORLARDAN DAHA HIZLI
Tesla’nın en çok tercih edilen modellerinden olan Model S artık daha hızlı. Türkiye’de de grey marketler aracıyla yollara çıkan elektrikli model, yeni geliştirilen 100 kilovat saatlik (kwh) batarya ile sıfırdan 96 kilometre hıza 2,5 saniyede ulaşacak. Araç, yeni batarya ile tam şarjla 507 kilometre yapacak. Dünya genelinde saatte 96 kilometre hıza 2,5 saniyede çıkabilen LaFerrari ve Porsche 918 Spyder marka spor arabalara işaret edilen açıklamada, söz konusu otomobillerin fiyatlarının 1 milyon dolar olduğu ve sadece 2 kişilik yolcu kapasitesine sahip olduklarına dikkat çekildi. Öte yandan, Model S’in 5 yetişkin ve 2 çocuk kapasitesine sahip olduğu bilgisine yer verilirken, bu modelin siparişi veren fakat henüz anahtar teslimini tamamlanmamış müşterilerin 10 bin dolar farkla, Model S sahibi olan müşterilerin de 20 bin dolar farkla yeni bataryaya sahip olabileceği belirtildi. Türkiye’de grey marketler tarafından ortalama 180 bin euroya satılan Model S, yeni batarya ile yaklaşık 190-200 bin euro aralığında satışa sunulabilir.

Audi-R8_e-tron otogundem

3.9 SANİYEDE ULAŞIYOR
Elektrikli araçlar konusunda oldukça ciddi olan markalardan biri olan Audi’de geçtiğimiz yıllarda R8 E-Tron modelinin ilk denemelerine başlamıştı. Model S kadar hızlı olmayı başaramayan elektrikli araç, 340 kw (ortalama 462 beygir) gücünde ve 920 nm’lik tork değerini sunuyor. 0-100 kilometre hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayan model, maksimum 450 kilometre hız yapıyor.

Mercedes-Benz-SLS_AMG_Coupe_Electric_Drive otogundem

750 BEYGİR YETMİYOR
Alman lüks üretici Mercedes-Benz ise SLS AMG Coupe modelinin elektrikli bir versiyonu üzerinde çalışmalara devam ediyor. 552 kw (ortalama 750 beygir) güç üreten elektrikli ünite 1000 Nm’lik torkuyla 0’dan 100 kilometre hıza 3.9 saniyede çıkıyor. 4 tekerden çekiş sistemine sahip olan model, maksimum (elektronik olarak sınırlı) 250 kilometre hız yapıyor.

MULTİ SPORLARA TAŞ ÇIKARIYOR
Bugatti Chiron: İlk olarak Fransa’da doğan Bugatti Chiron modeliyle yine listemizin ilk sırasında. Her ne kadar elektrikli bir motora sahip olmasa da araçta, 8 litrelik W12 benzinli motor görev yapıyor. 1500 beygir güç ve 1600 Nm tork üreten güçlü model, 0’dan 100 kilometre hıza 2.5 saniyede ulaşıyor. 4 çeker araç, 420 kilometre hıza ulaşırken, 2.4 milyon euroluk fiyatıyla dikkat çekiyor.

Bugatti-Chiron otogundem

Lamborghini Aventador LP750-4: En hızlıların başında gelen modellerinden biri olan Lamborghini Aventador, 6.5 litrelik V12 motoruyla 700 beygir güce sahip. 690 Nm torkuyla araç, 0-100 km hızlanmasını 2.9 saniyede tamamlıyor. Maksimum 350 kilometrelik hıza ulaşan araç, 4 tekerden çekiş sistemine sahip. Türkiye’de sıfır kilometre olarak şuan sadece 1 adet var ve 1 milyon eurodan satılıyor.

Lamborghini-Aventador_LP750-4 otogundem

Ferrari 488 GTB: İtalyan efsanesi Ferrari, 488 GTB modeliyle Tesla’nın performans konusunda en yakın rakiplerinden. 4 litrelik benzinli üniteye sahip olan araç, 670 beygir güç üretirken torkuda 760 Nm. 0’dan 100 kilometre hıza 3 saniyede ulaşan model, maksimum 330 kilometre hız yapıyor. Arkadan itişli modelin Türkiye’deki satış fiyatı yaklaşık 532 bin euro.

Ferrari-488_GTB otogundem

ALİ YILDIRIM

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here