Ana Sayfa Genel Peugeot 208 ve 2008 tam otomatik şanzımana kavuştu

Peugeot 208 ve 2008 tam otomatik şanzımana kavuştu

Peugeot 2008_otogundem
Peugeot 2008_otogundem

Peugeot’un 2008 ve 208 modeli yeni tam otomatik (EAT6) şanzımana kavuştu. Artık GT-Line sçeneğiylede pazarda boy gösterecek model, 308 GTi ile yürek tüm dikkatleri üzerine çekiyor.

Fransız üretici Peugeot’un kısa sürede başarılı bir satış grafiğine ualaştığı 2008 modeli makyaj operasyonundan geçti. Özellikle kompakt SUV sınıfında dikkat çeken model, artık daha dinamik ve SUV görünümüne sahip. Peugeot 2008’in ön bölümünde yeni dik konumlandırılmış ızgarası, Aslan logosuna ev sahipliği yapıyor. Çamurluk çıkıntıları, yeni ızgara ve kapı çıtaları, hem gövde panellerini hem de yolcuları korumak üzere tasarlandı. Dalgalı şekle sahip tavan, tavan barları ve arka spoyler, 2008’in tasarımın karakteristik özelliklerini oluşturuyor. Bünyesinde barındırdığı teknolojiyi siyah krom farları ve 3 boyutlu aslan pençesi tasarımlı stop lambalarıyla dış tasarımına yansıtırken, iç mekanda kullanılan aydınlatma ve detaylar kaliteye verilen önemi vurguluyor. Aracın bagaj hacmi 410 litre, koltuklar yattığında bu alan 1400 litreye kadar ulaşıyor.

Peugeot 2008_oto gundem

DAHA SPORTİF
Peugeot’ya özgü Grip Control çekiş sistemi, Mud&Snow (Kar ve Çamur) sertifikalı Goodyear Vector modeli lastiklerle birlikte sunuluyorve güvenilir bir şekilde 2008’e her zemin ve her mevsim şartında hareket kabiliyeti sağlıyor. Mirror Screen, sürücünün MirrorLinkTM veya Apple Carplay® sistemleri üzerinden uyumlu akıllı telefonunu otomobilin multimedya sistemine bağlamasına olanak tanıyor. Teknolojik güvenlik donanımlarıyla da şehir hayatını kolaylaştıran 2008’de sunulan Aktif Şehiriçi Güvenlik sistemi teknolojisi, duruma göre fren yaparak kazaların ciddiyetini azaltabiliyor ve hatta kazayı tamamen önleyebiliyor. Park Asistanı teknolojisi park etme kavramını otomatikleştirirken geri görüş kamerası manevraları kolaylaştırıyor. Gövdenin keskin çizgileri ve kıvrımları Ultimate Kırmızı ve Kristal Yeşil isimli gövde renkleriyle vurgulanırken, renk yelpazesi 5 metalik, 1 sedefli ve 1 mat olmak üzere 7 farklı alternatif sunuyor. Yolcular, LED iç mekan aydınlatması sayesinde akıllıca tasarlanmış depolama alanlarını rahatça bulabiliyor: Ön kapı içi cepleri, torpido gözü, vites kolunun arkasındaki bölüm ve bardak tutacakları, orta konsoldaki kapaklı gözler, koltuk arkası cepleri ile iç mekandaki toplam küçük eşya saklama alanı 24 litreye ulaşıyor. Bu sayede akıllı cep telefonları ve benzeri birçok günlük kullanım eşyası 2008’in iç mekanında kendine yer bulabiliyor.

GT-LINE SEÇENEĞİ
Sınıf atlama stratejisi yeni donanım seviyesiyle desteklenirken, Access, Active ve Allure donanım seviyeleri GT Line ile taçlandırılıyor. Peugeot ürün gamındaki 208, 308 ve 508 gibi önemli modellerde de sunulan GT Line donanım seviyesi, 2008’e sportif bir karakter kazandırıyor. 2008 GT Line özgün ve siyah lake 17 inçlik Eridan jantlarla kendini gösteriyor. Standart versiyonlarda krom olarak tercih edilen ızgara çerçevesi, sis lambası kapakları, yan ayna kapakları ve tavan barı gibi detaylar GT Line’da siyah olarak kullanılıyor. Siyah krom ızgara kırmızı Peugeot logosuyla süslenirken, GT Line logoları ise hem ön çamurlukların üzerinde hem de bagaj kapağında gururla sergileniyor.

Peugeot 208_otogundem

1.2 LİTRELİK BENZİNLİ
Araçta kullanılan 1.2 litrelik PureTech benzinli motor 110 beygir güç üretiyor. S&S, 6 vitesli tam otomatik şanzıman (EAT6), 4,8 l/100km, 110 g/km CO2 Sınıfının en iyisi. Araçta sunulan 1.6 litrelik dizel ünite manuel ve otomatik seçeneğinde sunuyor fakat, EAT6 sadece benzinli seçenekete kendine yer buluyor.

B SINIFININ TAM OTOMATİĞİ
B segmentinin vazgeçilmez oyuncusu ve Avrupa’da Peugeot’nun en çok satılan modeli olan Peugeot 208, Ağustos ayı itibariyle Türkiye pazarına sunulacak olan EAT6 (6 kademeli Efficient Automatic Transmission) Tam Otomatik vites seçenekli 110 beygir gücündeki yeni turbo benzinli PureTech motoru ile ürün gamını genişletiyor. Euro 6 normlarına uygun PureTech motor seçenekleri ile Peugeot 208, yakıt tüketimi ve emisyon salımları açısından sınıfının liderliğine yerleşiyor.

100 KM’DE 4.5 LİTRE
Daha da dikkat çekici olarak, bu performans Peugeot’nun standartlarına uygun bir sürüş keyfi sağlayarak gerçekleştiriliyor. Puretech motor, manuel vitesli ve tam otomatik vitesli versiyonlarında karma parkurda 4,5 litre yakıt tüketimi ve 104 gr/km CO2 salımı gerçekleştiriyor. Bu teknolojik gelişmeler Peugeot’nun Avrupa ürün gamının CO2 emisyonu ağırlıklı ortalamasını azaltıyor ve markanın Avrupa çevre dostu markalar sıralamasında ilk üç arasında yer almasını ve PSA Grubunun da CAFE liderliğini almasını sağlıyor.

Peugeot 208 otogundem