Ana sayfa Test RENAULT CLIO SW 1.5 dCi TESTİ

RENAULT CLIO SW 1.5 dCi TESTİ

437
0
PAYLAŞ

Fransız otomotiv devi Renault, Bursa’da ürettiği Clio modeliyle başarılı bir satış grafiğine ulaştı. Tasarımıyla gönülleri feth eden model, Sport Tourer seçeneğiyle kullanıcılarına daha fazla alan sunuyor

Renault’un Bursa’da banttan indirdiği modeli olan Clio, 4’üncü nesliyle yeniden doğdu. Evrim geçirmiş haliyle daha çok beğeni toplayan Clio, yepyeni tasarım anlayışını Sport Tourer seçeneğiyle de sunuyor. Zengin güvenlik donanımı ve yeni nesil multimedya sistemiyle B sınıfının en iddialı modellerinden biri haline gelen araç, motor seçenekleriyle de bir çok rakibine çalım atıyor. Ödüllü 1.5 dCi dizel motor seçeneğiyle test konuğumuz olan Clio Sport Tourer, uzun menziller vadediyor. Kardeşi hatcback modelinden 20 cm daha uzun olan test aracımızın toplan uzunluğu 4.26 metre olarak kayıtlara geçmiş. Hatcback modeline göre boyutlarında farklı bir değişikliğin bulunmadığı aracın genişliği, 1.73 metre iken yerden yüksekliği de 1.44 metre olarak hesaplanmış. Clio’yu istediğiniz renklerde kişiselleştirmek mümkün. Kahve rengi test aracımızın ön bölümü diğer Clio modelleriyle aynı. Büyük farlar ve logo dış tasarımda en çok dikkat çeken özelliklerden demek mümkün. Gündüz LED’leri dikkat çekerken siyah piano kaplama kaliteyi üst çıtaya taşımış. Aracın yan kısmına baktığımızda standart bir Clio modelinden ayırt etmeye başlıyoruz. Metalik tavan rayları ve uzun karoser yapısıyla araç, hatcback kardeşinden daha sportif duruyor. Sportif tampon, küçük stop grubu ve gizli arka kapılar, coupe bir modele gerek bırakmayacak kadar iddialı çizgiler sunmuş.

renault clio sw testi otogundem2

Kişisel iç mekan
Aracın iç mekanına girdiğimizde kahve tonlarının ve krem renginin hakim olduğunu görüyoruz. Dış tasarımla tamamen uyumlu olan iç hacim, malzeme ve işçilik konusunda B segmentine göre yeterli. Kişiselleştirme sadece dış tasarımda bitmiyor. İç mekanda da ufak dokunuşlar yapabilirsiniz. Deri direksiyon simidi bu kişiselleştirmeyle krem rengine sıçramış, havalandırma kanalları zira yine aynı. Yani ön konsol tamamen krem, kahve ve siyah renklerle kombine edilmiş. Buda oldukça enerjik bir tasarım anlayışını yansıtmış. Kapı kollarındaki siyah piano kaplama iç mekanda kalite algısını yükseltmiş. Clio Sport Tourer’ın göstergeleri modern ve şık. Ortada dijital hız göstergesi, sağ ve soldaysa yakıt ve devir göstergeleri bulunuyor. Hız sabitleyici ve sınırlayıcı tuşu bu otomobilde de el freninin hemen yanına konumlandırılmış. Bu tuşun hemen yanında ise “ECO” modu yer alıyor. Bu mod aktifken Clio size en ekonomik sürüşü gerçekleştirebilmeniz için yardımcı oluyor. Aracın sürüş pozisyonu oldukça iyi. Rahat gözlemlene bilen yol koltukların rahatlığıyla daha keyifli hale geliyor. Arka kısımda Clio oldukça cömert bir alan sunmuş. Baş ve diz mesafesinin yeterli olduğu arka kısımda 3 kişiye rahatlıkla seyahat etme imkanı sunulmuş. Hatcback kardeşine göre artan uzunluk bagaj hacmine yansımış. 143 litre daha fazla alan sunan aracın bagaj hacmi 443 litreye ulaşmış. Araç bagaj kapağının hemen altında 85 litrelik bir alan daha sunuyor.

clio tet

Bir depo ile 1300 kilometre
Renault Clio Sport Tourer asıl hünerini ödüllü motor seçeneğiyle sergiliyor. Motor kaputunun altında yatan 1.5 litrelik dCi ünite Stop&Start sis¬tem¬li ver¬si¬yon¬la gerçekten uzun menziller vadediyor. Her türlü yol koşullarında kullanma fırsatı yakaladığımız araç, cimri tüketimiyle tam not alıyor. 1.5 litrelik dizel ünite 4000d/d’de itibaren 90 beygirlik güç sunarken, maksimum torkuda 1750d/d’dan itibaren 220 Nm. Oldukça oturaklı olan bu motor ECO moduyla sakin sürüşler de başarılı. Biraz daha sportif sürüşler isterseniz ECO modunu kapabilmek mümkün. Hissedilir şekilde tepkileri değişen araç, 0’dan 100 kilometre hıza 11.6 saniyede ulaşırken maksimum 178 kilometre hız yapıyor. 5 ileri manuel vites ile kombine edilen aracın fabrika verisi olarak yakıt tüketimleri ise şöyle; şehir içi 4,3 litre, şehir dışı 3,2 litre, karma tüketimde ise 3,6 litre olarak kayıtlara geçmiş. Bizim sürüşümüz boyunca araç, şehir dışında neredeyse fabrika verisine ulaştık. Yaklaşık 700 kilometrelik bir şehir dışı sürüşümüzde ekranlarımıza 3,5 litrelik bir tüketim yansıdı. Hiç yol bilgisayarımızı sıfırlamadan şehir içinde 500 kilometrelik bir sürüş daha yaptık ve bu tüketimde 3,8 litre ekranlarımıza yansıdı. Bu da demek oluyor ki, fabrika verisine göre araç 45 litrelik yakıt deposuyla ortalama 1300 kilometrelik bir menzil vad ediyor. Bu değerlere ulaşmak açıkçası hiçte zor değil. 1121 ki¬log¬ram¬lık ağır¬lık, hatc¬hback kar¬de-şin¬den sa¬de¬ce 50 ki¬log¬ram da¬ha faz¬la. Araçta sunulan zengin donanım aracın cazibesini artırıyor. Araçta 6 hava yastığı, ABS, ASR, ESP, Cruise Control, LED gündüz farları, elektronik klima, park sensörü, eller serbest Renault Card sistemi, 7 inç dokunmatik ekranlı R-Nav navigasyonlu multimedya
sistemi ve 16 inç alaşım jantlar sunuluyor. Orta sertlikte bir süspansiyon sisteminin yer aldığı araç, minik darbeleri emmede başarılı. Sürücüye güven veren yol tutuş sistemi, sınırları zorladığınızda önden kayma eğilimi gösterse de ESP buna izin vermiyor. Yalıtım konusunda da dizel sesini iyi izole eden araç, yüksek hızlarda dikiz aynalarından dolayı rüzgar sesini içeri alıyor. Makul fiyatı ve düşük yakıt tüketimiyle Clio Sport Tourer, kilometre yapmayı sevenler için nokta atışı yapıyor.

ALİ YILDIRIM

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here