Ana Sayfa Genel Tofaş Türkiye’de 5 milyonuncu üretimini yaptı

Tofaş Türkiye’de 5 milyonuncu üretimini yaptı

Türk otomobil tarihinin kilometre taşlarından olan Tofaş Türk Otomobil Fabrikası, 5 milyonuncu aracını banttan indirdi. Murat 124 ile başlayan maraton günümüze kadar 23 farklı model gördü.

İlk olarak 1968 yılında kurulan Tofaş Türk Otomobil Fabrikası, dünya devlerine Türkiye’de ihracat yapıyor. Merhum Vehbi Koç tarafından kurulan fabrika, geçtiğimiz günlerde 5 milyonuncu aracını banttan indirdi. Tofaş’ın ürettiği 5 milyonuncu araç yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla ortaya çıkan Fiat Egea ailesinin hatchback versiyonu oldu. Kurulduğu yıl 20 bin adetlik üretim kapasitesi ve 600’e yakın çalışanıyla mütevazı bir fabrika olan Tofaş, bugün 400 bin adetlik üretim kapasitesi, 10 bini aşan çalışanı ile 7 markaya aynı anda ürün geliştiren ve üretim yapan dev bir fabrikaya dönüştü. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Koç Holding ve Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ortaklığında faaliyetlerini sürdüren Tofaş’ın 1990’ların ortasına kadar dönemin sanayi ve ekonomik şartlarıyla, ağırlıklı montaj üretimi yaptığına değindi.

AVRUPA’NIN TEK ÜRETİM MERKEZİ
Eroldu, “Murat 124 ile başlayan ve 5 milyonuncu araca uzanan yolculuğumuzda Bursa Fabrikamızdan 23 farklı modeli yollara çıkarmanın gururunu yaşadık. 1995 yılında Tempra modeliyle Türkiye’nin ilk büyük ölçekli ihracatını başlattık. Doblo üretiminde Avrupa’nın tek üretim merkezi haline geldik. Türkiye otomotiv sanayisinin Avrupa’nın ticari araç üssü olma yolunda önemli bir adım böylelikle atıldı. Proje fikrini burada oluşturup, Egea’da olduğu gibi, geliştirilmesini üstlenir duruma geldik” diyerek sözlerine son verdi.

murat 124 otogundem

TARİHTE TOFAŞ
*1968 yılında Tofaş Türk Otomobil Fabrikası Bursa’da kuruldu.
*1971’de İlk model olan Fiat 124 (Murat 124-Serçe) üretimi başladı.
*1977 Murat 131 banttan indi.
*1981 efsaneleşen Şahin ve Kartal modelleri üretimi.
*1990 Fiat Tempra üretildi. Ardından Tipo geldi.
*1994 Uno yollara çıktı ve Siena, Palio onları takip etti.
*1999 Marea ve Bravo modelleri pazara çıktı.
*2000 yılında Doblo ticareti başladı.
*2002’de Albea, 2007’de Linea, 2009’da Albea Sole yerini aldı.
*2015’te ise Fiat Egea boy gösterdi.