Oto Gündem E-Dergi

Volkswagen Amarok 2.0 TDI 8 İleri Test

Volkswagen Amarok 2.0 TDI 8 İleri Test
10 Kasım 2016 Perşembe
Facebook 0 Twitter 0

VW, kısa bir süre önce girdiği pick-up pazarında ilk 3’e girmeyi başardı. Yeni versiyon Exclusive ile lüks sınırlarını zorlayan araç, güçlü motoru ve 8 ileri otomatik vitesiyle dikkat çekiyor

Son dönemin modası kuşkusuz yerden yükselmek. SUV’ların heybetine ve trafikte rahat ettiren geniş görüş açısının cazibesine kapılan tüketiciler, pazarın bu yönde büyümesinde önemli bir paya sahip. SUV’ları iri bulanlar için geliştirilen crossover modeller, belli bir başarı yakalasa da, heybetli tasarım bu sınıfın vazgeçilmezleri arasında. Kurlardaki artış ve vergisel düzenlemelerle iyice artan fiyatlar, büyük SUV’ları iyice ulaşılmaz hale getirse de, bunu önceden görüp bu alanda kalitesini artıran pick-up’lar öne çıkmaya başladı. Amerikan görünümüyle pazara hızlı bir giriş yapan Volkswagen (VW) ile dikkat çekmeye başlayan bu sınıf, artan konfor ve donanımlarıyla binek araçlara ciddi bir alternatif haline geldi.

volkswagen-amarok-test-otogundem

19 İNÇ ALAŞIM JANT
Uzun yıllar başta Japon olmak üzere Uzakdoğulu markaların egemenliğinde giden bu pazarda zirveyi zorlamaya başlayan Amarok, daha fazlasını isteyenler için yeni bir versiyona kavuştu. Exclusive adı verilen yeni versiyon, lüks otomobilleri aratmayan donanımlarıyla farkını ortaya koyuyor. Eskimo dilinde ‘kurt’ anlamına gelen Amarok’un yeni top modeli Exclusive, sadece 4X4 çekiş sistemiyle sunuluyor. Highline versiyonlarından farklı görünmeyen araçta 19 inçlik özel alaşım jantlar dikkat çekici. İç mekandaysa özel iç kaplama ve alkantra koltuklar aarcın cazibesini artırıyor.

volkswagen-amarok-test-otogundem-3

ÇİFT TURBOLU DİZEL
Araçta, 2 litrelik çift turbo beslemeli dizel motor görev yapıyor. 8 ileri tam otomatik şanzıman, markanın çift kavramalı DSG şanzımanı değil. Ağır şartlarda kullanıma uygun şanzıman, yeterince hızlı ve sarsıntısız geçişlere sahip. 180 beygir güç ve 420 nm tork üreten motor, 2 tonluk aracı hareket ettirmede zorlanmıyor. Saatte 179 kilometre sürate ulaşabilen araç, başarılı performansıyla binek modelleri aratmıyor. 4 Motion isimli çekiş sistemi de gücü yola kayıpsız aktarıyor. Off-road parkurlarında da yeterli kararlılıkla ilerleyebilen araç, otomatik yokuş iniş asistanı gibi arazi şartlarında faydalı donanımlara sahip.

DEPOSU BİLE 80 LİTRE
Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 8.2 litre. Bu değeri tutturmak kolay olmasa da, 10 litrenin altında kalmak mümkün. Araç, 80 litrelik deposuyla 1000 kilometreye yakın menzil vadediyor. Aracın taşıma kapasitesi 920 kilogramken, sadece bagaj kapağı bile 150 kilogram yük taşıyabiliyor. Exclusive’de alkantra koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar, Klimatronik, yol bilgisayarı, Bi-Xenon farlar, LED gündüz farları, katlanır aynalar, ESP, elektronik diferansiyel kilidi, ön ve yan hava yastıkları, off-road ABS, yağmur ve far sensörleri, 19 inçlik alaşım jantlar, statik dönüş farları, ısıtmalı cam yıkama fıskiyeleri, otomatik yokuş iniş asistanı gibi donanımlar yer alıyor.

volkswagen-amarok-test-otogundem-2

ALİ YILDIRIM

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bilgi

    LS Medya
    Otogundem Dergisi
    Cep : 0507 302 01 22
    aliyildirim@otogundem.com.tr
    msn : otogundem@gmail.com

İletişim

© 2015 www.otogundem.com.tr