Ana Sayfa Test VOLKSWAGEN CARAVELLE 2.0 TDI TESTİ

VOLKSWAGEN CARAVELLE 2.0 TDI TESTİ

Volkswagen VIP taşımacılığında ki öncü modeli olan Caravelle’yi yeniledi. Konforun dışında şıklıkta sunan model, oval hatlardan kurtularak artık daha keskin çizgilere sahip

Tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de VIP taşımacılığın önde gelen modellerinden olan Caravelle, yenilenen imajı ile artık sadece konfor değil, şıklıkta sunan bir van haline gelmiş. Alman üreticinin yeni nesil tüm araçlarında artık eski yuvarlatılmış hatlardan ziyade, daha çok keskin ve köşeli hatlara yer vermeye başladığını biliyoruz. İşte Caravelle’de bu değişimden fazlaca nasibini almış. Önden baktığınızda, premium algısını üst seviyeye taşıyan krom detaylar ve güncel markanın diğer güncel modelleri ile benzerlik taşıyan ön far grubu dikkat çekiyor.Yanda karartılmış camlar ve otomatik açılıp kapanan kayar kapı öne çıkan tasarım detaylarından. Arka bölümde ise bir önceki nesil Caravelle ile test aracımızı ayıran tek detay daha belirginleşen stop grubu. Caravelle’nin ülkemize sadece uzun şasili versiyonunun satışa sunulduğunu da hatırlatalım.

volkswagen caravelle 2.0 tdı testi2

Premium algı arttı
8+1 koltuk konfigürasyonuna sahip test aracımızın iç mekanında da tıpkı dış tasarımda olduğu gibi premium algısı üst seviyede. Deri direksiyon, vites topuzu ve krom detaylar ile zenginleştirilen kokpit; sürücü ve ön yolculara neredeyse orta segment bir Volkswagen binek otomobil kadar konfor vaad ediyor. İrili-ufaklı birçok saklama ve eşya gözünün bulunduğu ön bölümde, kaliteli plastik işçiliği de gözlerden kaçmıyor. Caravelle’de 3 sıra koltuk bulunuyor. Bu yolcu koltuklarını yatırabildiğiniz gibi, daha ciddi yüklemeler için hepsini sökebilmeniz de Caravelle’yi sınıfında tercih sebebi yapıyor.

volkswagen caravelle 2.0 tdı testi1

2 litrelik Turbo
Test aracımızda 2 litrelik TDI motor yer alıyor. Ara hızlanmalarda oldukça başarılı bir görünüm çizen 4 silindirli dizel ünite 3500 devir/dakikada 140 PS maksimum güç, 1750-2500 devirler/dakika arasında da 340 NM maksimum tork üretiyor. Caravelle, tam kapasite doluyken dahi yokuşlarda ve ani hızlanmanın gerektiği durumlarda 7 ileri DSG şanzımanın da yardımıyla sürücüsünü üzmüyor diyebiliriz. Saatte 173 kilometre maksimum hıza ulaşabilen yeni Caravelle’nin 100 kilometre mesafedeki karma yakıt tüketimi ise ortalama 7-7.5 litre arasında. Caravelle, yol tutuş konusunda beklenenden fazlasını veriyor demekte yanlış olmaz. Yüksek yapısı gereği aşırı yana salınım öngörümüzü boşa çıkartan Caravelle’in yol tutuşunun sınıfında en iyiler arasında olduğunu söyleyebiliriz.

volkswagen caravelle 2.0 tdı testi3

CANDAŞ KURTAY