Ana sayfa Genel Yeni i10 yollara çıktı: İlk sürüş

Yeni i10 yollara çıktı: İlk sürüş

233
0
PAYLAŞ

Türkiye’de segment lideri olan İzmit’li i10 (Ayten) makyajlanarak banttan indi. Daha modern bir görünüme kavuşan araç, 39 bin 950 liralık fiyat etiketiyle satışa sunuluyor.

Türkiye’nin en genç markalarından olan Hyundai, İzmit’teki üretim tesisiyle birlikte atağa geçti. Markanın İzmit Fabrikası’nda ürettiği i10, 3 yıl aradan sonra makyaj operasyonundan geçti. 1.5 milyar lira yatırımla fabrika kapasitesini iki katına çıkaran İzmit’li i10 (Ayten) bugüne kadar 300 bin adetten fazla satış rakamına ulaştı. Bu rakamın sadece 10 bin adetini iç piyasaya sunan tesis, geri kalanıyla 40’tan fazla ihraç ederek 2.5 miyar lira ihracat geliri elde etti.

BAŞLANGIÇ FİYATI 39 BİN 950 TL
Türkiye’de A segmentinin en çok satan modeli olan i20 yüzde 75’lik Pazar payına ulaşarak, 2016 yılını 3 bin adetlik satış rakamıyla tamamlamayı planlıyor. Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda yapılan törenle birlikte üretimine başlanan Yeni i10, Türkiye’de 39 bin 950 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Hyundai Assan Başkanı Mong-Hyun Yoon, “Türkiye benim ikinci vatanım. Böylesine güzel bir ülkede bu kadar yüksek kalite ve teknolojiye sahip olan fabrikada görev yapmak gurur verici” dedi.

hyundai-yeni-i10-oto-gundem

LPG SEÇENĞİDE VAR
Hyundai Genel Müdürü Önder Göker ise “Yeni i10, hiçbir rakibinde bulunmayan Ön Çarpışma Uyarı Sistemi, Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi, statik dönüş farları, 7-inç dokunmatik ekranlı navigasyon ve multimedya ve altı hava yastığı gibi özelliklere sahip. Tüm bu özellikleriyle Yeni i10’un başarılarını daha da katlayacağına inanıyoruz”. Selefi hyundai-yeni-i10-otogundemgibi Yeni i10 da 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik vites seçenekleriyle satışa sunuluyor. Kaputu altında 1.0 ve 1,25 litrelik iki benzinli motor görev yaparken, bunu fabrikasyon LPG’li (1.0) versiyonuna da sahip olmak mümkün.

İLK SÜRÜŞÜ GERÇEKLEŞTİRDİK
Banttan inen yeni i10’ların direksiyonuna geçerek, ortalama 150 kilometrelik ilk sürüşü gerçekleştirdik. 1.2 litrelik motor seçeneğiyle yola çıktığımız modelde sınıfına göre kaliteli iç mekanıyla dikkat çekiyor. Tatlı sert süspansiyonla minik boyutlarına rağmen tatminkar bir yol tutuş sergiliyor. Yalıtım konusunda da başarıya ulaşan araç, yüksek hızlarda rüzgar sesini azda olsa içeri alıyor. 4 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen model, 87 beygir güç sunarken maksimum torkuda 119 Nm. Araç, 100 km’de ortalama 5.9 litrelik yakıt tüketiyor.

hyundai-yeni-i10-oto-gundemi

ALİ YILDIRIM-İZMİT

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here