Paylaş

Fiat’ın milyar dolarlık yatırımla hayata geçirdiği Egea ailesi, ikinci karoser seçeneğine kavuştu. Sedandan farklı özellikler sunan HB versiyonu, teknolojisi ve şık tasarımıyla dikkat çekiyor

Otomotivde son yılların hızlı markası Tofaş, yaptığı araç yatırımlarıyla sektöre ‘bizden’ bir model ailesi kazandırdı. Şirketin 3-4 yıllık süreçte gerçekleştirdiği 1,5 milyar dolarlık model yatırımlarının kuşkusuz en önemlisi Egea ailesi. Mühendislik çalışmalarının yüzde 70’ini Türkler’in gerçekleştirdiği Egea, sedan versiyonun ardından hatchback (HB) karoser seçeneğine de kavuştu. Marka, yılın son çeyreğinde aileye bir de station wagon (SW) versiyonu ekleyecek.

Kapasiteteyi doldurdu
Yeni Egea HB ile Türkiye’de kompakt (C) sınıfta yerli üretim yapan tek marka olduklarını söyleyen Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, HB ve SW versiyonlarıyla birlikte Bursa fabrikasının tam kapasite olarak çalışmaya başladığını ifade etti. 2007’de yıllık 250 bin adetlik üretim kapasitesini 400 bin adede çıkardıklarını hatırlatan Aytaç, “Bugüne kadar ürettiğimiz araçlarla sadece 1-2 kez 300 bin adedin üzerine çıkmıştık. Egea ailesiyle birlikte 3’üncü vardiyaya geçtik ve kapasitenin tamamını doldurduk” dedi. Avrupa’da ön siparişler dahil 22 bin adetlik Egea satışı gerçekleştiğini belirten Aytaç, nisan sonuna kadarki üretim adedinin de 40 bin adet olduğunu kaydetti. Aytaç, “Egea’nın, kompakt sınıfa girişin en kolay yolu otomobili olmasını istedik, öyle de oldu. Sedan, HB ve ileride gelecek SW versiyonu için üçüz değil, 3 kardeş diyoruz, Çünkü 3 araç da farklı özelliklere sahip” diye konuştu.

Altan Aytaç- Berk Arı otogundem

Hedef sınıfında ilk 3
HB versiyonunun sedandan farklı olduğunu anlatan Altan Aytaç, Egea HB’nin daha çok Avrupa pazarına yönelik tasarlandığını, sedan versiyonda ise fiyatın öne çıktığını aktardı. Egea HB ile 2 yıl sonra C-hatchback pazarına geri dönüş yaptıklarını söyleyen Aytaç, geçen yıl bu sınıfın 87 bin adetlik satışla toplam pazardan yüzde 12 pay aldığını ifade etti. Hedeflerinin HB pazarında ilk 3’e girmek olduğuna işaret eden Aytaç, bu yıl sonuna kadar 5 bin, 2017’deyse 10 bin Egea HB satışını hedeflediklerini belirtti.

Dizel-otomatik ekimde gelecek
Fiat Otomobil Pazarlama Müdürü Berk Arı ise araçla ilgili bilgileri paylaştı. Arı, HB versiyonda sedandan farklı olarak 7 inçlik HD tablet ekran, ileri sürücü destek sistemleri, yeni nesil Uconnect sistemi, Apple Car Play ve Android Auto bağlantı sistemleri gibi farklılıklar olduğunu söyledi. Egea HB’yi 3 benzinli (1.4 Fire, 1.4 T-Jet ve 1.6 e-torq), 2 de dizel (1.3 ve 1.6 Multijet II) motor seçeneğiyle pazara sunduklarını vurgulayan Arı, şöyle devam etti: “İlk aşamada tüm motorlar manuel şanzımanla satılacak. 1.6 litre e-torq (benzinli) motora eylül ayında otomatik vites seçeneği gelecek. 1.6 litrelik dizel motorsa, ekim ayından itibarine, çift kavramalı otomatik şanzıman (DCT) seçeneğine kavuşacak.”

Egea Hatchback Kokpit-otogundem

53 bin 900 liradan başlıyor
Markanın Egea HB için belirlediği başlangıç fiyatı 53 bin 900 lira. Üst donanımlı 1.6 litrelik dizel versiyonda bu fiyat 77 bin 900 liraya kadar ulaşsa da, tüm rakiplerden çok daha makul seviyede kalıyor. Üstelik marka, lansman döneminde, donanım pakitene göre bu fiyatların üzerinden bin ile 3 bin lira arasında indirim yapıyor.

Bagajı sedanları aratmıyor
Egea HB’nin uzunluğu 4,37 metre, genişliği 1,79 metre, yüksekliğiyse 1,49 metre. Aracın 440 litrelik bagaj hacmi, sınıfının en iyilerinden. Aarcın kabinin de 12 litrelik eşya gözü bulunuyor. Easy Plus, Urban Plus ve Lounge Plus olmak üzere 3 farklı donanım seçeneğiyle pazara sunulan araç, ileri sürücü destek sistemlerini orta ve üst donanım standart. Bu sistemler arasında takip mesafesine göre hızını düşürüp artırabilen adaptif hız sabitme sistemi, çarpışma uyarı sistemi ve fren yapılmaması halinde de sürücü gibi davranan otomatik acil durum freni yer alıyor. Ayrıca üst donanımda ısıtmalı deri koltuklar da opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.

Fiat Egea Hatchback-oto gündemi

100 araçtan 5’i Egea
Markanın ilk 4 aylık satışlarını da paylaşan Altan Aytaç, perakende de bir miktar düşüş olduğunu, filo satışlarının toplam pazarı 250 bin adedin üzerinde tuttuğunu söyledi. Fiat olarak 4 ayda 27 bin 266 adetlik satışla pazardan yüzde 11 pay aldıklarının altını çizen Aytaç, “4 ayda 9 bin 400 Egea, 2 bin 600 Linea, 6 bin 300 Fiorino ve 6 bin adet de Doblo sattık. Egea’yı pazara sunduğumuz 6 aylık dönemde toplam satışlarımız 16 bin adedi buldu. Aracın segment payı yüzde 19,2’ye ulaştı. Toplam pazar payıysa yüzde 5,3’ü buldu” diye konuştu.

Lansman bölgesi de Ege
Fiat Egea HB’nin lansmanı Bodrum’da gerçekleştirildi. Yaklaşık 100 kilometrelik parkurda üst donanımlı 1.6 litre Multijet II (dizel) ve 1.4 litre T-Jet (turbo benzinli) versiyonları kullanmı fırsatı bulduk. 120 beygirlik benzinli ünite, sessiz yapısı ve performansıyla öne çıkıyor. Turbo beslemeli ünite, 0-100 km/s ivmelenmesini 9.6 saniyede tamamlıyor ve ortalama tüketimi de 6 litre. 120 beygirlik dizel de, yüksek torkun avantajını çok iyi kullanıyor. Performans olarak turbo beslemeli benzinli üniteden geride kalmayan motor, 3.7 litrelik ortalama tüketimiyle dikkat çekici. Sedan versiyonla aynı aks aralığı, süspansiyon sistemi ve iz genişliğine sahip HB versiyonlar, bu sebeple benzer bir yol tutuşa sahip. Tatlı sert süspansiyon sistemi, araca dinamik bir yapı kazandırırken, konfor seviyesini de başarılı bir seviyede tutmayı sağlıyor. Aracın kokpiti yeterince geniş. Asıl şaşırtıcı olansa arka koltuk sırasının genişliği. Aracın tavanının arkaya doğru belirgin şekilde alçalmaması ve fazladan baş mesafesi için tasarlanan tavan şekli, arka koltuklardaki yaşam alanını sınıfının en iyilerinden biri haline getirmiş. Sunulan donanım seviyesi ve başarılı motor seçeneklerine rağmen araç için belirlenen fiyat etiketi, C sınıfından çok B sınıfına yakın seviyede.

Fiat Egea Hatchback-otogündem

Gökhan KARA/BODRUM

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here