Ana sayfa Test RENAULT LATITUDE 2.0 dCi TESTİ

RENAULT LATITUDE 2.0 dCi TESTİ

824
0
PAYLAŞ

Fransız üretici Renault, Latitude ile D sınıfın da en iyi kozunu kullanıyor. Tüm ihtiyaçları karşılayan araç, yüksek donanımıyla lüks ve konfor anlayışını bir arada sunuyor

Makam otomobili denilince akla gelen modellerden biri olan Renault Latitude, D segmentinde konforlu yolculuklar vadediyor. Segmentinin en uzun aracı olan model, minik bir makyaj operasyonundan geçerek ufak değişimler gerçekleştirdi. Öncelikli olarak aracın ön kısmına bakacak olursak, karartılan ön far blokları göze ilk çarpan değişimlerden. LED gündüz farlarını hala bu modelinde kullanmayan marka, krom kaplamalarla ızgaraları süslemiş. Daha sportif bir görünüme kavuşmaya çalışan araca hala oval çizgiler hakim. Ancak bu aracın öncelikli amacı bizce asil ve elit bir görünüm sunuyor olması. Uzun burnu ve çekik far yapısı ağır başlı bir görünüm sunarken, yan kısımda hatlarıyla bu görünümünü devam ettirmiş. Arka kısma baktığımızda yine krom bir çıta üzerinde Latitude imzasını görüyoruz. Büyük stop grupları ve logo arka kısımda oldukça çekici duruyor. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.9 metre, genişlik 1.83 metre iken yerden yüksekliği de 1.48 metre olarak kayıtlara geçmiş.

renault latitude 2.0 dCi testi otogundem3

Kaliteli iç hacim
Misafirimiz olan Latitude’nin iç mekanına girdiğimizde tamamen kalite kokan bir hacim sunmuş. Oldukça kaliteli malzemelerin kullanıldığı kokpitte işçilik ve ergonomi doyma noktasına ulaşmış. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır nitelikte. R-Link teknolojisini de makyajla birlikte kullanmaya başlayan model, dokunmatik ekran teknolojisini de sunuyor. Hemen vites topuzunun arka kısmında olan joystick ile bu ekrana hükmetmek mümkün. Konforlu bir yolculuk vadeden Latitude, koltukları hafıza, ısıtma ve masaj özelliğini de sunuyor. Araca iniş ve binişlerde koltuğu otomatik olarak ileri ve geri alan model, büyük bir kolaylık sağlıyor. İç mekanda sunulan yaşam alanı özellikle arka koltuklar da kendini hissettiriyor. Özellikle arka kısımda yapılan yolculuklar ferah diz ve baş mesafesiyle kendilerini makam konforunda sanması hiçte zor değil. Renault Latitude’nin bagaj hacmi ise 477 litre olarak kayıtlara geçmiş.

renault latitude 2.0 dCi testi otogundem2

2 litrelik dizel otomatik
Misafirimiz Türkiye’de iki adet dizel motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.5 ve 2 litrelik dCi motorların yer aldığı modeller, ekonomi ve konfor odaklı. Bize konuklan olan 2 litrelik dCi motor otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. 3750d/d’dan itibaren 175 beygir güç sunan test aracımız Latitude, maksimum torkunu 2000d/d’dan itibaren 380 Nm olarak veriyor. Yüksek performansın hissini sağlayan aracın gaz tepkileri başarılı. Maksimum 205 kilometre hız yapan araç, 0’dan 100 kilometre hıza 9,9 saniyede ulaşıyor. Yumuşak bir süspansiyon sisteminin yer aldığı Latitude’de konfor odaklı yolculuklar başarılı. Fakat sert virajlarda yatma eğilimi gösteren model, yumuşak süspansiyonun dezavantajını kullanıyor. Fabrika verisi olarak araç, 100 kilometrede ortalama 6.1 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Bizim kullanımımız boyunca araç, 7.2 litrelik bir tüketime ulaştı.

renault latitude 2.0 dCi testi otogundem1

ALİ YILDIRIM

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here